Peter's Camino naar Santiago de Compostela, dag 89

10 september 2016 - Villafranca Montes de Oca, Spanje

Vandaag had ik een etappe van 13 km naar Villafranca om een beetje uit te rusten voor de volgende naar Burgos van 38 km. Ik kon dus rustig aan doen en een beetje nadenken over een paar dingen die me bezig hielden. Zoals de verspreiding van het nieuws.

Er is hier in alle herbergen, café's en restaurants WIFI en de digitale pelgrim heeft zijn intrede gedaan. Via Nu.nl en vergelijkbare sites weet iedereen al snel dat er een groot treinongeluk in Noord Spanje is gebeurd. Opgewonden vertellen de digitale pelgrims elkaar het nieuws. Maar dat er twee dagen geleden een pelgrim op de Camino Frances overleden is staat niet op Nu.nl. Het moet vlak achter mij gebeurd zijn voor Viana. Het was een hele warme dag en de weg ging over steile heuvels. Ik had het daar ook moeilijk. De pelgrim is overleden aan oververhitting. Meer details heb ik niet via het middeleeuwse mond op mond circuit. Toch ben ik blij dat ik erop aangesloten ben.

1. Hans & Marrette:
    11 september 2016
    Peter, wij blijven je volgen, nu vanuit Nederland. Onze Camino zit er voor dit jaar op.
    Bon Camino!
  2. Jos Fassaert:
    11 september 2016
    Ha die Peer,
    Het is geweldig om al die verhalen van jou te lezen. Haast onbeschrijfelijk wat je zo allemaal al niet meemaakt. Je hebt een nog ruimer hart dan ik altijd al gedacht heb . Iedereen begint jou, die gekke meneer die helemaal uit Nederland komt gelopen, te kennen. Dat is kennelijk toch wel heel bijzonder en dat wordt, gezien de talloze kontakten die je hebt gemaakt, ook wel doorverteld. Heel begrijpelijk dat je zo'n Popie Jopie begint te worden en dat iedereen met jou op de foto wilt.
    Ik geniet van je verhalen en de foto's. Ga zo door, nog efkes en je bent er ?!?!
    Succes, Jos
  3. Okkie:
    12 september 2016
    Verschrikkelijk dat iemand sterft aan overhitting! Natuurlijk raakt dat alle pelgrims omdat het ook hen of jou had kunnen overkomen. Dit moet werkelijk een drama zijn voor de nabestaanden. Krijg zo'n bericht maar even binnen tussen de soep en de patatten. Ik moet er niet aan denken!

Pas alstublieft goed op jezelf en doe het (redelijk) rustig aan...