Peter's Camino naar Santiago de Compostela, dag 88

9 september 2016 - Belorado, Spanje

De etappe van vandaag en die van de komende dagen zijn niet de mooiste. Er wordt veel langs autowegen gelopen over kaarsrechte paden. Straks wordt het vast weer mooier.

In Belorado is niet veel te beleven. Dan is de pelgrimsmis van 19:00 uur een mooi verzetje. De drie priesters hadden er veel  werk van gemaakt. Er werd aan verschillende pelgrims gevraagd om in hun eigen taal een stuk voor te lezen. Gezamenlijk werd het Ultreya-lied gezongen. In het Frans, volgens de priester omdat we de Camino Frances liepen.

Na afloop heb ik met Anne en Marie Claire nog een prima pelgrimsmenu gegeten, dit keer voor slechts 10 €.

1. Jaap Middeldorp:
    Hola Peter,

Buenvenido in de drukte van de Camino! Blijkbaar ook nu nog gekkenhuis. Hopelijk wordt het de komende weken wat rustiger. Voor ontmoetingen heb je een goede weg gekozen, voor rust was de Norte misschien een betere keuze geweest. Wellicht is de Camino del Salvador vanaf León naar Oviedo en vandaar de Primitivo naar Santiago een optie. Je kunt eigenlijk de Redder niet links laten liggen als je naar Jacobus gaat. De Salvador staat nog op mijn wensenlijst, de Primitivo met doorsteek naar de Norte vanuit Lugo is prachtig! Kun je nog even over nadenken.

Buen camino, saludos, Jaap MDD
  2. Okkie:
    10 september 2016
    Er voeren vele wegen naar Rome en natuurlijk ook naar het graf van de apostel....

Zou het zo zijn dat je nu inmiddels je vaste meelopers hebt gevonden omdat die zowat hetzelfde tempo aanhouden? De cherubijntjes waarmee je hebt ontbeten lopen al een tijdje ongeveer gelijk op. Andrew en anderen ben je onderweg kwijt geraakt.

Indien je een 'nieuwe' route neemt dan verlies je misschien al je getrouwen om je heen. Keuzes maken blijft lastig af en toe.
    Weer 'good luck' gewenst en tot morgen.
  3. Jaap Middeldorp:
    Buenas tardes Peter,

Als aanvulling op mijn eerder bericht deze hulp bij het 'plannen' van jouw camino:
    bevat alle Caminos in Spanje met routebeschrijvingen, overnachtingsplekken etc.
    De moeite waard om eens te verkennen.

Deseo un buen camino!