Peter's Camino naar Santiago de Compostela, dag 84

5 september 2016 - Los Arcos, Spanje

Vandaag heb ik me opgeworpen als rugzakspecialist. Na een uitstekende voorlichting bij Notermans in Roermond toen ik mijn rugzak kocht en inmiddels zo'n 1800 km met de rugzak gelopen te hebben, meen ik er wat verstand van te hebben. Dus bood ik Irene, een Nederlandse vrouw die met een beroerde rugzak liep, aan om met haar mee te gaan om een nieuwe rugzak te kopen.

Het was even zoeken naar een outdoorwinkel maar tenslotte vonden we een Decathlon die om 9:30 open was. Met mijn "deskundig" advies vond Irene een rugzak die goed afstelbaar was en in ieder geval veel beter was dan haar oude.  Omdat het al laat was had ik bedacht de wijnfontein en het klooster van Irache te bezoeken en daarna snel een slaapplek te zoeken in Villemayor op 10 km afstand.

Het liep echter allemaal anders. Mijn tempo ligt wat hoger dan dat van Irene en ik had afgesproken voor haar ook een slaapplaats te vragen. Echter in Villemayor waren alle drie de albergue's vol. Ik bleef nog even wat drinken om een nieuw plan te bedenken. Terwijl ik daar zat sprak een Canadese jongen, Dennis, mij aan. Hij had gehoord dat ik geen slaapplaats had en hij bood mij zijn bed aan. Heel symphatiek! Ik vroeg hem zijn bed aan Irene te geven omdat ik nog wel 12 km door kon lopen naar de volgende plaats en dat zou voor Irene moeilijk worden. Dennis vond het best en twee Nederlanders, Marrette en Hans, die we 's ochtends ontmoet hadden, waren zo aardig om op Irene te wachten en haar het nieuwe scenario uit leggen. Inmiddels ben ik in Los Arcos en heb begrepen dat alles goed gegaan is. Mooi!

1. Maran:
    5 september 2016
    Lief! Was de Canadees ook een pelgrim?
  2. Ger Lenssen:
    Hoi Peter,
    Een pelgrim met het hart op de juiste plek.
    Geniet en succes verder. Er komt nog zoveel moois.
    Groetjes, Ger
  3. Okkie:
    6 september 2016
    Irene heeft het getroffen met alle lieve, aardige en sympathieke pelgrims. Eentje gaat het met haar shoppen, de ander biedt zijn slaapplaats aan en de twee daaropvolgenden nemen de moeite om haar op de hoogte te brengen van de nieuwe omstandigheden. Dan loop jij ook nog een aantal kilometers extra die je eigenlijk vandaag had willen afleggen.

Het zal zeker een immens gevoel van saamhorigheid en kameraadschap creëren terwijl iedereen zo hard aan het ploeteren is om bij het gezamenlijke doel te geraken. Hartstikke mooi, dit vind ik een heel geweldig aspect aan die hele tocht!

Succes en ik hoor morgen graag weer van je!
  4. Henk renting:
    6 september 2016
    de echte pelgrim is inmiddels in je gevaren...chapeau
    is een wijnfontein ook iets voor in veldhoven ?
    loop ze