Peter's Camino naar Santiago de Compostela, dag 85

6 september 2016 - Logroño, Spanje

in Los Arcos was het lastig om een slaapplaats te vinden. Na vijf Albergues die vol waren begon ik langzaam ongerust te worden, ik had immers mijn tentje aan Maran en Willemien meegegeven. Gelukkig was er in de 6e Albergue nog plaats voor me. Wel op een slaapzaal met 34 bedden. Ik mocht onderin een stapelbed. Helaas lag de grootste randdebiel van de Albergue boven me.

Een Italiaan met enig overgewicht. Hij besteeg zijn bed met grof geweld maar was 's nachts gelukkig rustig. Maar 's morgens om 6 uur begon hij aan zijn ochtendritueel. Hij heeft een uur naast mijn bed staan hannesen om zijn rugzak in te pakken. Ik denk dat hij iets kwijt was want op een gegeven moment begon hij onder mijn bed te kruipen. Gezien zijn postuur lukte dat niet zonder keihard tegen de onderkant van mijn bed te beuken. Ik zag dat hij zijn bagage over een tiental plastic zakken verdeeld had die allemaal ondoorzichtig waren zodat hij geen idee had wat er in welke zak zat. Ik had tot slot een korte conversatie met hem. "Goh je hebt wel heel veel werk."  "Ja sorry, sorry". "Geeft niks, doe maar rustig aan jongen."

Inmiddels ben ik op de Camino een bekende pelgrim geworden. Gisteren sprak Marrette me aan met "ben jij die Peter die een blog schrijft?" En vandaag kwam er een reus uit Estland op me af die met me op de foto wilde "want jij bent toch die pelgrim die helemaal uit Nederland komt gelopen". Vanavond zat ik in Logrono op een terras een biertje te drinken toen een Canadees kwam vragen of hij een foto van me mocht maken. Gekker moet het niet worden!

1. Michiel Gommans:
    6 september 2016
    Hoi Peter, zitten er nog altijd van die grote scheuren in de kathedraal van Logrono?
    gr.

Michiel
  2. Kasper Siemons:
    7 september 2016
    Haha een beroemde Pelgrim ook nog, keurig :)
  3. Okkie:
    7 september 2016
    Heel leuk hoe je beschrijft wat het kan betekenen in het geval dat je zo aardig bent om je slaapplaats af te staan aan lieftallige Hollandse dame. ik zie het al helemaal voor me, dat gedoe vroeg in de ochtend veroorzaakt door een van je slaapgenoten.

Ik probeer me ook voor te stellen hoe het überhaupt is om een nacht door te brengen als de hele slaapzaal bezet zou zijn. Het lijkt me bijna een onmogelijke opgave, zelfs als je doodmoe zou zijn!

Wel 'beroemde' pelgrim, hopelijk blijf je nog steeds je voetjes op de grond houden en als er ooit een boek over deze tocht uitgebracht mocht worden dan opteer ik in ieder geval voor een gesigneerd exemplaar.

Succes vandaag.
  4. Mattie:
    7 september 2016
    Mijn advies: volgende tocht naar Rome met een verzoek om een audientie met de Paus. Die zal vast ook wel graag eens kennis willen maken met die beroemde bikkel uit NL :)
  5. Marlies:
    7 september 2016
    Ha Peter, Het is prachtig te lezen wat je weer mee maakt en de foto"s zijn geweldig! Tja beroemd worden heb je soms niet in de hand...dadelijk " Forrest Gump van de camino" haha. Loop ze Marlies.