Peter's Camino naar Santiago de Compostela, dag 83

4 september 2016 - Estella, Spanje

Ik sliep gisteren in Albergue Jakue waar ook een luxe hotel bij is. Ik ging (natuurlijk) laat ontbijten in de veronderstelling dat het in dezelfde eetzaal was waar gisteren het diner geserveerd werd. Op weg naar de eetzaal kwam ik een Nederlandse vrouw tegen die zei dat ontbijt heel eenvoudig was. Ik vond het nogal meevallen: scrumbled eggs met spek, zalm, verschillende soorten brood etc.  Ik had net mijn bordje met ei en spek gevuld toen er een ober verscheen die mijn kamernummer vroeg. Ik had alleen maar een ontbijtbon en het duurde even voordat ik die gevonden had. De ober zei nors dat de bon voor het pelgrimsontbijt was in de bar. Ik verontschuldigde me en de ober ontdooide enigszins. Eet eerst je ei maar op, zei hij.

Vandaag 22 mooie km's van Puenta Reina naar Estella. Het was 34 graden maar gelukkig was er om de vijf tot zes km. een dorpje met een bar. Het was vandaag zondag. Alle kerken onderweg waren open, dat is doordeweeks niet het geval. En Jacobus was zijn pelgrims bijzonder goed gezind. Er was een overvloed aan rijpe bramen en druiven te vinden langs de route. Heerlijk!  In Estella heb ik een plek gevonden in Alberge Anfas, die wordt gerund door geestelijk gehandicapten onder begeleiding. Altijd sympathiek vind ik.

1. Jolanda Moorman:
    5 september 2016
    dat ontbijt!! Zal extra lekker gesmaakt hebben, van enige opzet 'verdenk' ik je wel, maar ach ja, gelijk heb je!
  2. Okkie:
    5 september 2016
    Ha,ha! Wat een mooi begin van de dag. Hoe kan men nu toch denken dat je dit eventueel per ongeluk een klein beetje expres gedaan zou hebben. Dat past toch helemaal niet bij jou?

Als ik je foto's goed bekijk dan is de getoonde braamstruik werkelijk een pareltje van een struik. Als glinsterende kerstballen hangen de zwarte dikke bramen te wachten op grijpgrage handjes. Heerlijk! Als je hier je buikje mee vol kunt eten tesamen met de alom aanwezige druiven dan zou ik toch maar oppassen dat je niet aan de dunne raakt.

Ik wens je een hele fijne loopdag toe en geniet er van!
  3. Henk renting:
    5 september 2016
    hallelujah is hier het enig juiste woord...de onschuldige pelgrim .....je kunt inmiddels duidelijk merken dat de geest in je gevaren is....pas maar op dat je geen "brandende"braamstruik tegenkomt onderweg..
    loop ze