Peter's Camino naar Santiago de Compostela, dag 72

24 augustus 2016 - Hagetmau, Frankrijk

Geert is vandaag terug gereisd naar zijn auto in Bazas om meteen door te gaan naar Italië. De taxi zou om 8 uur bij de Chambre d'Hote zijn. En inderdaad om 8 uur ging de telefoon. Hij was er. Toen ik door de enorme tuin naar de straat liep was er geen taxi te zien. Nog maar een keer bellen dan. Ja hij was in de goede straat en zou op en neer rijden tot hij ons zag. En inderdaad binnen enkele minuten verscheen er een taxi. Ik heb inmiddels van Geert begrepen dat alles goed verlopen is en dat hij goed in Italië aangekomen is.

Ik moest vandaag 27 km naar Hagetmau. Tot halverwege viel het mee met de hitte. Daarna ben ik van kerk naar kerk gestrompeld om af te koelen. Om 18 uur kwam ik in het hotel aan. Anne en Marie-Claire, die we inmiddels de Franse meisjes (van 64 en 67) zijn gaan noemen, zijn in hetzelfde hotel. Eigenlijk is het hotel te luxe voor pelgrims en de eigenaar is het ook duidelijk niet gewend. Hij vindt het wel prachtig dat hij pelgrimgasten heeft en doet ontzettend zijn best. Ik kreeg een Kir-Royal aangeboden als welkomstdrankje en liet het me goed smaken, alhoewel ik liever een heel groot glas bier gehad had.

1. Michiel Gommans:
    25 augustus 2016
    Ik denk dat je morgen de pyrinëen al kunt zien.
  2. Okkie:
    25 augustus 2016
    Weer alleen verder met af en toe gezelschap van de ons inmiddels vertrouwde 'sidekicks'.
    Is weer wennen niet?

Ik heb echt met je te doen dat je moet lopen in die brandende hitte. Geert zal stiekem wel een beetje verheugd zijn dat hij zich tussen de schitterende koele groene heuvels in Piemonte mag gaan begeven.

Ik wens je eigenlijk daarom heel veel koelte en water toe vandaag maar dat zal wel niet gaan lukken. Je bent al ver over de helft, gewoon de pas erin en blik op oneindig....
    Loop ze!
  3. Henk renting:
    26 augustus 2016
    gezien de temperaturen hier kan ik me wel iets voorstellen bij het afzien bij de hitte, maar ja wij kunnen hier afkoelen wanneer we willen. de pelgrimage gaat dus letterlijk van kerk naar kerk.
    de pyreneeen komen in zicht Peer hou vol.