Peter's Camino naar Santiago de Compostela, dag 99

20 september 2016 - Hospital de Órbigo, Spanje

Ja, jullie zien het goed vandaag dag 99. Morgen ben ik 100 dagen onderweg. Volgens mijn eigen administratie heb ik nu 2253 km gelopen. León uitlopen was taai. Veel verkeer en langerekte industrieterreinen. Pas na 10 km veranderde het landschap in een heuvelachtige steppe.

Halverwege kwam ik een vrouw uit Denemarken tegen, Heidi. Vijf jaar geleden had ze een stuk van de Camino gelopen in de zomer en was helemaal afgebrand door de hitte. "Nooit meer zou ze zoiets doen" en ze had haar hele uitrusting verkocht. Zie daar. Vijf jaar later is ze er weer. Het had haar niet losgelaten. Ze heeft weer een nieuwe rugzak gekocht etc. Gisteren is ze vanuit Denemarken naar León gevlogen en vandaag loopt ze haar eerste etappe. We hebben nog een stuk samen gelopen maar op een gegeven moment werd het haar teveel en ging ze onderdak zoeken.

Ik ben na 36 km geland in Hospital de Órbigo. Het was een lange, pittige dag.

1. Peter:
    20 september 2016
    Respect! De finale komt eraan. Geniet ervan dat je dit kunt en mag doen.
  2. Okkie:
    20 september 2016
    Morgen ga ik mijn reactie op jouw verslag met heel veel ballonnetjes omkleden. Het vuurwerk houden we nog even achter totdat je het einddoel bereikt hebt. Je 100e dag, ongelofelijk! Dat moet gevierd worden.

Misschien een pré-party met de Franse dames en echtgenoot, de dominee, Andrew (where the hack is Andrew) en vooruit dan maar, ook met afvallige Heidi die na zoveel jaren op haar schreden is teruggekeerd.

Ik was lichtelijk geschokt toen ik je blog opende; 'Hospital de Órbigo'. Gelukkig bleek je niet opgenomen te zijn met een afgrijselijke infectieziekte en daarom las ik met veel vreugde je belevenissen van vandaag. Pfffff.

Veel succes en plezier toegewenst morgen op je 100e dag!
  3. Geert van Tilburg:
    ha Peter
    Geniet van je honderste dag op de weg.
    Vooral goed eten :)
    Voordat je het weet ben je In Santiago...
  4. Wilma:
    21 september 2016
    Tjonge Peter. 100 dagen zonder buurman en nog nooit zoveel over je gepraat! Ook dát is je gelukt, haha! Petje af! Blijf genieten, santiago komt wel heel dicht bij nu!!
    Tot volgende maand!
  5. Vonne:
    21 september 2016
    Zoveel dagen weg, ruim ruim over de helft, geweldig gedaan... Leuke verhaaltjes.. Geniet nog van het lastste stuk...
  6. Harry Ansems:
    21 september 2016
    Hoi Peter. Op het moment dat jij volgens mijn berekening de eindstreep gaat halen, zit ik in Kroatië. Op vakantie heb ik in principe geen audio-visuele tools bij me. Bij deze feliciteer ik je dus al op voorhand met jouw geweldige prestatie! T.z.t. hoop ik bij een biertje de fijne details te horen.
  7. Pien:
    Dag Peter,
    Net terug van vakantie, heb ik alle blogs die ik had gemist, bij gelezen. Jeetje man, wat een reis, wat een ervaringen! Ik heb bewondering voor je doorzetting en voor de manier waarop je blijft genieten - ook al valt het allemaal soms vies tegen. Ik feliciteer je met 'je honderdste' en wens dat de rest van jouw Caminodagen net zo geweldig mogen zijn. Keep safe! xxx