Peter's Camino naar Santiago de Compostela, dag 94

15 september 2016 - Carrión de los Condes, Spanje

Vandaag was het wederom een gure dag.  Weer die straffe westenwind maar nog een paar graden kouder dan gisteren. Soms wakkerde de wind aan tot stormkracht en dan was het moeilijk om op de been te blijven met een flinke rugzak, die als windvanger dienst doet.

De route liep de hele dag langs de kaarsrechte autoweg tussen Fromista en Carrion de los Condes. Weliswaar was die weg niet druk maar echt vrolijk wordt je er niet van. De stemming op de Camino had ook te lijden onder het barre weer. De meeste pelgrims lopen met het gezicht naar beneden, met muts of capuchon en sommigen met handschoenen. Zin in een praatje hebben ze niet.

Op zo'n dag moet je zelf lichtpuntjes creëren. Ik heb een monumentale kerk bezocht in Villalcazar, die door de Tempeliers gebouwd is omstreeks de 13e eeuw. Een plaatje door zijn eenvoud en maar €1,0 entree voor pelgrims. Helaas kwam ik daardoor iets later aan in Carrion en kreeg nog een flinke bui over me heen. Dan nog maar een lichtpuntje creëren. Ik heb een kamer in hotel Real Monastario San Zoilo genomen, dat vroeger een Benedictijnenklooster was.

1. Gerry:
    15 september 2016
    Goed zo Peter, zorg maar goed voor jezelf met die licht puntjes.:-)
    En wat een akelig weer ook daar, was het hier wel anders nog met die hitte.
  2. Okkie:
    17 september 2016
    Ik had niet gedacht dat het zo'n akelig weer zou zijn rond deze tijd van het jaar daar op de vlakte in Spanje. Je spreekt over regen, gure wind, storm, af en toe hagel en dan plaatst je ook nog een foto van jezelf -met doek voor mond- alsof je gekromd en grommend klaar staat om de volgende verschrikking te gaan verslaan.

Brrr. Echt gezellig komt dit niet meer over. Ik lees ook niks meer over heerlijke dinertjes met verfijnde wijntjes. 'Afzien' noemt men dat. Is hetzelfde al 'lijden' maar klinkt net iets prettiger als ik dat woord in deze context zou mogen gebruiken.

Groot gelijk dat je spirituele kaarsjes voor jezelf aansteekt om op de been te blijven. Het genoemde hotel zal misschien aan de buitenzijde nog iets weg hebben van een klooster maar ik hoop voor je dat het aan de binnenzijde aan alle eisen van een heerlijk comfortabel hotel voldoet. Geniet ervan!