Peter's Camino naar Santiago de Compostela, dag 74

27 augustus 2016 - Orthez, Frankrijk

Vandaag heb ik een rustdag genomen. Normaal mogen pelgrims maar één nacht in het klooster blijven maar ik mocht nog een dag blijven om mijn blaren te laten genezen. Lief van de Clarissen! Op zo'n rustdag in een klooster gebeurt niet veel. Daar is het per slot een rustdag voor.

De twee hoogtepunten waren een bezoek aan de kapper en de zusters helpen met een stretchbed naar de andere kant van het klooster dragen. Dat was eigenlijk wel bijzonder want ik moest het hele klooster door en kwam op plaatsen waar leken helemaal niet mogen komen en zeker geen mannen.

1. Okkie:
    27 augustus 2016
    Goed dat je jezelf een rustdag hebt toegestaan! Het was ook wel nodig inmiddels.

Denk je niet dat die nonnen gewoon weer eens blij dat ze een een echte vent een dagje langer kunnen strikken? In zo'n groot klooster is altijd wel iets te transporteren rondom de refter....

Voor de vorm houden ze hun snaveltje dicht en blijven ze net doen alsof jij de eerste persoon van het mannelijk geslacht bent die achter hun gesloten deurtjes allerlei activiteiten mag verrichten. Keep on dreaming!

Succes vandaag.
  2. Pien:
    27 augustus 2016
    Hahaha. Dat stretchbed wordt vast door iedere mannelijke pelgrom van de ene kant naar de andere kant van t klooster gesjouwd
    Keep safe