Peter's Camino naar Santiago de Compostela, dag 53

5 augustus 2016 - Châlus, Frankrijk

V.w.b. mijn schoenen zat ik met het dilemma dat ik er niet mee kon doorlopen zonder ze onherstelbaar te beschadigen. Een eenvoudige vervanging van de zool onder de hak was de meest voor de hand liggende en goedkoopste oplossing. Echer het is nu vakantie in Frankrijk en de meeste cordonniers zijn gesloten en de enkeling,die open is, heeft geen tijd of een wachttijd van een week.

Gelukkig is de reddende engel nog hier en het plan ontstond dat ik in Limoges nieuwe schoenen zou kopen en de oude met de engel meegeven naar Nederland. Ik heb dan wel twee paar wandelschoenen maar waarschijnlijk kan ik daar de rest van mijn leven mee doen.

Gisterenmorgen in Limoges zijn we naar Au Montagnard geweest, één van de betere outdoorwinkels in Frankrijk. Gelukkig hadden ze in mijn maat een uitgebreide keuze. Nu loop ik dus, tot Monique teruggaat, met een paar schoenen aan mijn voeten en een paar in mijn rugzak. Dat is wel een kilo extra gewicht maar dat is me het onbezorgd lopen naar Santiago wel waard.

1. Michiel Gommans:
    5 augustus 2016
    Ha Peter, Je hebt gedaan wat ik gister al dacht. Bon viaje!
  2. Okkie:
    15 augustus 2016
    Mmmmm. Je hebt je schoenenprobleem op zeer elegante en verstandige wijze kunnen oplossen. Goh, die Monique toch!

Her weer ziet er eveneens prima uit dus op dit moment geen reden tot klagen zou ik zo kunnen bedenken.
    Echter, is het zo dat er nu weer blaren kunnen gaan ontstaan omdat de drukpunten net even iets anders liggen dan bij je andere stappers?

Ik hoop van niet en daarom ik wens je maar nu zeker weer een voorspoedige tocht toe....