Peter's Camino naar Santiago de Compostela, dag 42

25 juli 2016 - La Châtre, Frankrijk

We moesten vandaag naar La Châtre, weer 26 km bij 29 graden. Gezien de ervaring van gisteren zijn we vanochtend om 6 uur opgestaan. Gastvrouw Monique en haar hondje Canelle wachtten op ons met een waar buffet van eigengemaakte jams van de wonderlijkste combinaties van fruit, groenten en kruiden maar allemaal superlekker. Het duurde dus wat langer dan we dachten voordat we konden vertrekken.

Toch weer in de hitte gelopen vandaag. In Chartres slapen we in een oud parochiehuis waar plek is voor 5 pelgrims. We werden ontvangen door een 70 jarige zuster. In eerste instantie was er nog één Française, later kwamen er nog een paar bij. Ik slaap vanavond met 4 dames op één kamer. Monique en ik delen een stapelbed. Aangezien Monique het jongste is mag zij in het bovenste bed. Allemaal nieuwe ervaringen voor mij.

1. Peter en Christian:
    25 juli 2016
    Met 4 dames lijkt me wat te veel van het goede. Zie dat je hoofd ook enigzins op hol is geslagen. Zal wel van de warmte zijn.
    Voor je oriëntatie morgen: ik vermoed dat je in La Chatre bent, niet in Chartres bij Parijs.

Pelgrim ze!
  2. Jeanet notten:
    27 juli 2016
    een hele onderneming en ook erg leuk. Nog veel plezier samen met monique
  3. Okkie:
    28 juli 2016
    Beste Peter, als je met een dame in een stapelbed mag overnachten dan blijf je een heer en laat je de dame niet als een aap naar boven klauteren.

Personen van het vrouwelijk geslacht moeten ook nog wel een 's-nachts erop uit om zich te ontdoen van al het overtollige vocht dat gedurende de dag is ingenomen.

Resumerend betekent dit voor een dame dat het niet heel erg prettig is om op zeer onelegante wijze van een bed af te dalen terwijl mannelijke priemende oogjes zich focussen op allerlei intieme lichaamsdelen.

Ik kan het niet netter omschrijven maar ik hoop dat het duidelijk is. Volgende keer is de klim aan jou en mag de dame zich vergapen aan jouw klokkenspel.

Gegroet!