Peter's Camino naar Santiago de Compostela, dag 9

22 juni 2016 - Dinant, België

De gastvrouw van de B&B waar ik gisteren sliep had een beetje met me te doen, zo'n eenzame pelgrim. Ik was net voor de regen aangekomen en ze wilde niet dat ik er nog op uit ging om een restaurant te zoeken. Hoewel de B&B alleen ontbijt serveerde, kon ik wel met hun mee-eten. Ze kookte een heerlijke maaltijd voor me en vanochtend was er een lunchpakket voor me. Ze wilde er niets voor hebben. Het was haar bijdrage aan mijn Camino!

Gisteren is de zomer begonnen en vandaag was het prachtig weer. De Camino ging weer de hele dag langs de Maas. Ook populair bij fietsers. Sommigen roepen "bon Camino" als ze je inhalen. Dat doet je goed! Één keer werd de weg versperd door ganzen die niet wilde wijken. Even later ontdekte ik dat ze jongen hadden.

De abdij van Leffe was inderdaad gesloten. Als ik daar had kunnen overnachten had ik moeten bidden, met koud water wassen en absoluut geen alcohol mogen drinken. Nu stond de weg vrij om door te lopen naar het prachtige Dinant en daar op een terras een heerlijk glas Leffe Brune van de tap te drinken.

1. Dick de Willigen:
    22 juni 2016
    Mooi om van je te lezen hoe je al die verschillende mensen tegenkomt en die van alles voor je willen doen. Zij zijn blijkbaar ook onder de indruk van je camino. Hoop dat je de komende dagen van beter weer kunt genieten.
  2. Cathy:
    23 juni 2016
    Uiteindelijk zijn de Ardennen toch niet zo slecht hé. BTW Belgie is er door. Niet dat het jouw trip veel bijbrengt maar wij hebben het wel druk hier!!! :-) Geniet verder, we volgen wel...!
  3. Andries Tromp:
    23 juni 2016
    Hoi Peter, ik ken je dan wel niet, maar ga je wel volgen als je het niet erg vind. Ik woon bij jou in de buurt (Helden) en heb de Camino in twee jaar gelopen vanaf Sint Jacobi-Parochie tot Finisterre. Vorig jaar van Reims naar het Einde van de Wereld. Onvergetelijk, mooi, ontroerend, geweldig...ik ben er nog elke dag mee bezig!
    Ik wens jou Buen Camino! Vergeet niet te genieten! En doe rustig aan, luister naar je lichaam, dat vergat ik in het begin door mijn enthousiasme.
    Het ga je goed!

Camino-groet van Andries oet Helje-Dörp
  4. Vonne:
    23 juni 2016
    Ik wens je een hel fijne reis, ik wil je graag volgen ..
  5. Egbert:
    Erg goed !
  6. Michiel Gommans:
    23 juni 2016
    Heeft het schietgebedje toch geholpen! (Er zit altijd een reactie termijn in,dat weet je toch)