Peter's Camino naar Santiago de Compostela, dag 14

27 juni 2016 - Lalobbe, Frankrijk

Gisteren (zondag) heb ik overnacht in een pension bij de familie Lagarde. Ze hadden een zwaar weekend gehad dus ik kon pas na 5 uur terecht en er was alleen een koude maaltijd. Prima, ik was allang blij met onderdak. Er was geen TV in het gastenverblijf en ik wilde graag naar België-Hongarije kijken. Geen probleem, monseigneur Lagarde was niet lekker en lag op de bank te slapen en zou het vast niet erg vinden als ik bij hem in de kamer tv keek. Madame ging vroeg naar bed. Daar zat ik dan in hun woonkamer met een ronkende onbekende man naar het voetballen te kijken. Gelukkig was het een leuke wedstrijd.

Vandaag ben ik naar Lalobbe gelopen (27 km). Waar ik gisteren een paar flinke buien onderweg had heb ik vandaag de hele dag in de miezerregen gelopen. Het begint te wennen. Ik ging overnachten bij Karin en Ton Rolvink, die in een mooi huis bij de kerk wonen. Mijn slaapplaats was in het huis van de buren, die bijna nooit daar zijn. Een schattig oud huisje dat ik helemaal voor mezelf had. Wat een luxe!

Toen ik na zessen in Lalobbe aankwam stonden Karin en Ton net op het punt mij tegemoet te rijden vanwege alle regen. Heel sympathiek maar het was niet nodig. Ze hebben me fantastisch ontvangen. Mijn kleren en schoenen gedroogd en Ton had een lekkere maaltijd gekookt. We hadden een hele gezellige avond.  Fijn om weer eens gewoon Nederlands te praten.

1. Jo & Riet Bouten:
    peter
    Geweldig als Je dit volhoud.
    Ik doe mijn pet er voor af al heb ik er geen op.
    Heel veel Groetjes.
    En tot de volgende keer.
    Jo & Riet
  2. Piet Rosenhart:
    Dag Peter,
    Vier jaar geleden ben ik bij Karin en Ton op de koffie geweest! Heel gezellig in hun huis bij de kerk. Morgen loop je over een prachtig deel van de route naar Wasigny waar je een heel oude markthal kunt bewonderen.
    In Chateau Porcien kun je op het gemeentehuis de sleutel van de refugio bekomen.
    Buen Camino,
    Piet Rosenhart
  3. Gerry:
    28 juni 2016
    Wat leuk die foto's van dat huisje, inderdaad erg schattig! En wat zorgen alle mensen toch goed voor je! Maar ja, jij bent ook wel bijzonder denk ik, want gisteren hadden de tegenstanders van mijn tennistoernooi het nog over jou. Zij kwamen uit Eersel en hebben jaren geleden competitie tegen je gespeeld. Ze wisten het nog wel van die lange man die zo aardig was! :)
  4. Okkie:
    28 juni 2016
    Het gaat nog steeds lekker hè? Tjonge Peter, ik word al moe als ik je voetstappen probeer te volgen.

Fijn dat je afgelopen zondag naast je snurkende gastheer naar voetbal kon kijken. We hadden ook graag gekeken; we dachten dat onze TV kapot was (had ca. 25 jr dienst gedaan). Alleen maar sneeuw (geen regen) te zien en veel geruis. Vandaag bleek dat door de felle wind van de afgelopen tijd de schotelantenne een paar millimeter (ja, je leest het goed) verschoven was.
    Peter gaat dat ding daarboven proberen wat vaster vast te zetten want het zou toch sneu zijn om de voettocht van ons woonland richting finale te moeten missen. Mocht het ene woonland niet winnen dan hebben we nog kans dat het andere wint.
    Ha,ha, bijna altijd raak (hoop ik).

Jij gaat volle goed moed verder en ik wens je een fijne tocht toe morgen.

Big hug!