Peter's Camino naar Santiago de Compostela, dag 15

28 juni 2016 - Château-Porcien, Frankrijk

Allereerst wil ik even kwijt dat ik alle reacties op mijn blog heel leuk vind. Ik kan alleen niet op alles reageren. Blijf vooral reageren!!

Vanmorgen na een goed ontbijt kon ik bij Karin en Ton mijn rugzak wegen. Hij weegt 16,6 kg. incl. 1 liter water. Dat is eigenlijk teveel. Over twee dagen ben ik in Reims. Daar kan ik spullen naar huis sturen. En passant heb ik mezelf ook gewogen  ik ben 2,5 kg. kwijt.

Vandaag ben ik met mooi weer naar Chateau Porcien gelopen (23 km). Onderweg kwam ik een bemoedigend bordje tegen, nog 2454 km naar Santiago ! In Chateau Porcien kunnen pelgrims gratis overnachten in een eenvoudige gite. Je moet de sleutel ophalen in het gemeentehuis. Tot mijn verbazing waren er al twee mannen in de gite. Hans en Oscar uit Reuver, een dorp aan de overkant van de Maas bij Kessel. Hoe klein kan de wereld zijn? Naar eigen zeggen waren het luxe pelgrims die regelmatig een weekje Camino lopen.

We hebben samen gegeten in het plaatselijke café en heel veel plezier gehad.

1. Dick de Willigen:
    29 juni 2016
    net als met fietsen geldt : elke kilo die je thuis laat is meegenomen
  2. Maran:
    29 juni 2016
    16,6! Super veel. Nu ben ik wel nieuwsgierig wat er zo veel weegt.
  3. Okkie:
    29 juni 2016
    Potverdikkeme Peter, toch een beetje op je vetpercentage letten! Het zal toch niet zo zijn dat er straks een lange dunne graat met een gerimpeld velletje in het Limburgse op de bank zit? Is niet echt charmant en ook niet sexy!

Heb zojuist even op de kaart gekeken welke stad in Frankrijk zo ongeveer op onze hoogte (breedte?) in Italië ligt. Ik kwam uit op Valence. Geen idee hoe precies jouw route loopt maar straks even naar het oosten uitwijken is toch wel een beetje teveel gevraagd hé Peer?

Leuk dat je het op prijs stelt dat mensen op je blog reageren. Ik kan wel elke dag blijven herhalen dat ik het ongelofelijk dapper vind dat je aan deze tocht bent begonnen maar dat wordt op den duur toch wel een beetje te flauw. Vandaar mijn 'normale' gebabbel over alles en nog wat om je in ieder geval in "de mood" te houden.

Stap ze weer en tot morgen!
  4. Gerry:
    29 juni 2016
    O.Jee! Als dat maar goed afloopt met dat gewicht verliezen. Bij ons vrouwen zakt het naar beneden in de loop der jaren, bij jou kruipt het de rugzak in!
  5. Vonne:
    29 juni 2016
    Zoveel gewicht!!! Rond 10 tot 12 moet toch genoeg zijn??? Incl. Tentje,Misschien minder... Je hebt van alles maar 2 nodig.. Stuur de rest terug, meer wassen.
    Je doet het toch maar, geniet ze..
  6. Paul en Rudy:
    29 juni 2016
    Vandaag met een oud collega van jou gesproken!
    Ad Visser en zijn echtgenote.
    Heel veel groetjes van hun beide en veel wandelplezier!
    Hun woorden ; dat gaat hem lukken!
    Heb beloofd om hen op de hoogte te houden van jou gezellige reisverhalen!
  7. Theo:
    Hoi Peter,
    Wat grappig dat je 2 mensen uit Reuver tegenkomt. Overkwam ons ook tijdens onze fietsvakantie in Zuid Engeland; ook iemand uit Reuver die dezelfde tocht maakte.
    Wij zijn net terug van het fietsen maar hebben je ervaringen kunnen lezen. Puike prestatie die je aan het leveren bent. En inderdaad 16 kg lijkt me toch wel erg veel en zeker als je dadelijk de hogere temperaturen gaat tegenkomen.
    Heel veel succes en geniet ervan.
  8. Andries Tromp:
    29 juni 2016
    Hoi Peter, stuur maar gauw wat kilo's terug. Ik begon op met veel te veel. De tent heb ik in Frankrijk niet meer gebruikt, dus die he ik al gauw naar huis gestuurd. Ik heb door teveel.kilo's en kilogrammen midden in Frankrijk een vervelende blessure opgelopen: marsfractuur, waardoor ik mijn Reis voor een maand heb moeten onderbreken. Succes!