Peter's Camino naar Santiago de Compostela, dag 104

25 september 2016 - Triacastela, Spanje

De dag begon met een ontbijt in het familiehotel. Ik kreeg een goede kop koffie, jus d'orange en 2 stukken toast met jam. Een tweede kop koffie was geen enkel probleem. Ware het niet dat die slappe loerie was. Ik probeerde in mijn beste Spaans uit te leggen dat ik er net zo een wilde als de eerste.  Maria de serveerster begreep er geen bal van.  Gelukkig zat er een pelgrima naast me die te hulp schoot met vertalen. En binnen de kortste keer had ik een tweede heerlijke kop koffie.

Ik bedankte de pelgrima voor haar hulp. Het bleek een Italiaanse te zijn die als professioneel vertaalster al 20 jaar in Luxemburg werkte bij de E.E.G.  Waar Europa al niet goed voor is!

Vandaag ben ik Galicia binnen gelopen. De laatste provincie van mijn Camino. De resterende afstand tot Santiago wordt hier tot op de meter nauwkeurig aangegeven. Na 28 km ploeteren in de bergen ben ik geland in Triacastela. Een mooi bergdorp maar de drie kastelen zijn er niet meer.

1. Pien:
    26 september 2016
    Joehoe!!!! Het eind is in zicht! Nu nog maar een paar stappen . Succes met de laatste loodjes. Keep safe xxx
  2. Monique Z:
    26 september 2016
    Santiago komt nu steeds dichter bij, ik probeer me voor te stellen hoe dat voor jou zou kunnen zijn.
    Trots en voldaan dat je dat op zo'n mooie manier hebt geleefd? En misschien met wat spijt dat het (vrij snel daarna) klaar zal zijn?
    Hoe dan ook: mijn petje gaat zeker af!!
  3. Jaap Middeldorp:
    26 september 2016
    Ja, haha, tot op de meter nauwkeurig, hilarisch is dat, zeker als je de foto's bekijkt die ik je sturen zal via email. Die staan letterlijk precies tegenover elkaar aan dezelfde straat:
    A Fonsagrada, Galicia:

Buen Camino, met groet, Jaap MDD
  4. Henk renting:
    26 september 2016
    Poe poe Peer, je reis zit er inderdaad bijna op,wat een belevenis ker voor voor ons je volgers, het zal niet meevallen om straks de dagelijkse verslagen te moeten missen
    nog een "paar" kilometer en dan zit het erop en om de een of andere reden heb ik het idee dat de reis dan nog te kort voor je is geweest...... of niet
    in ieder geval hou vol ... de laatste loodjes je weet wel.
  5. Corry en As Dings:
    Hoi Peter,
    Je hebt al lang niets meer van ons gehoord, maar we volgen je nog steeds
    en hebben veel bewondering voor je prestatie!!!
    we hopen je binnen afzienbare tijd in Kessel te begroeten.
    Sterkte voor de laatste kilometers.... Groeten van Corry en As
  6. Okkie:
    28 september 2016
    Oei, het is nu bijna gedaan lees ik. Men spreekt over 'de laatste loodjes' en 'het einde is in zicht'. Ben ik nu dan toch net te laat om je intocht mee te mogen vieren nadat ik maandenlang mijn niet altijd even aardig commentaar op je losgelaten heb? Het zal toch niet hè?

Hoe dan ook, ook ik ben benieuwd op welke wijze je je oude leven gaat oppakken. Op de een of andere manier zullen alle nieuw verworven vaardigheden en kennis in je dagelijkse leven ingeweven gaan worden. Je hebt voor jezelf een onomkeerbaar proces op gang gebracht.

Ik denk dat je nog heel veel en heel vaak aan deze afgelopen maanden terug zult denken. Je zult er nog heel lang over spreken en waarschijnlijk zul je ook terugverlangen naar deze onbezorgde periode waarin je je niet hoefde bezig te houden met het betalen van de dagelijke rekeningen en of je je wel op tijd had ingeschreven voor bijv. de tenniscompetitie.

Enkel bedenken waar en hoe ga ik lopen, eten en slapen.
    Tja.....