Peter's Camino naar Santiago de Compostela, dag 62

14 augustus 2016 - Bergerac, Frankrijk

Vanmorgen vroeg op ivm de hitte. Om 7:30 had ik het geluk een kop koffie met een croissant te scoren. Daarna was het lopen makkelijk. Eerst veel bos en toen ineens de wijnvelden van Bergerac. Meestal kom je een grote plaats via een drukke invalsweg binnen. In Bergerac was dat gelukkig anders. Een kilometers lang park vormt de entree van de stad. Ik was er al rond de middag en heb uitgebreid de pittoreske stad bekeken.

De camping was "complet" maar voor een pelgrim met een klein tentje is er altijd wel een plek. Hij ligt aan de oever van de Dordogne en zindert van de hitte. Straks moet ik weer een km terug naar de stad om iets te eten en een plan voor morgen te bedenken. Saint Foye ligt hier 30 km vandaan en ivm de feestdag van 15 augustus is er onderweg geen koffie en eten te krijgen. Volgens de weersverwachting wordt het 34 graden.

1. Pien:
    14 augustus 2016
    Wow Peter, je bent al ruim 2 mnd onderweg en al in de Bergerac. Ik geniet van jouw verhalen, als je n paar sagen zwijgt - zoals laatst - mis ik je. Mooie foto's. En, misschien morgen een rustdag als niets open is en het zo heet wordt? Keep safe! Xxx
  2. Gerry:
    14 augustus 2016
    Ja...Goed idee van Pien! Maak er maar een rustdag van..
    Maria ten hemel opneming lezen we hier...Een vrije dag. Zo, n haast heb je toch niet en eet je eens lekker vol.. Lekkers kopen dus nog gauw.
  3. Ton en Betty:
    15 augustus 2016
    Net van de buurvrouw (Okkie) gehoord dat je deze pelgrimstocht aan het lopen bent. Wouw......geweldig!! Heb nu vanaf dag een je verhalen gelezen, genot om te lezen. Wat een lef om dit te gaan doen. Dan is drie keer de Alpes d'Huzes oplopen maar een oefening geweest Super knap van je!!!!
  4. Okkie:
    15 augustus 2016
    Vandaag ook hier alles gesloten vanwege de nationale feestdag. Gewoon lekker op de camping blijven, een beetje poedelen in het zwembadje of in de rivier en vanavond lekker wat eten op de camping. Meer heb je even nu toch niet nodig?
    Glaasje wijn erbij en klaar is Peter.

Houd het lekker rustig en dan morgen met volle maag en goede moed weer verder.
    Loop ze!