Peter's Camino naar Santiago de Compostela, dag 39

22 juli 2016 - Saint-Amand-Montrond, Frankrijk

De Zwitsers wilden vanmorgen al om 7 uur ontbijten en het is een ongeschreven regel in een pelgrimsrefuge om gezamenlijk te ontbijten. Al met al was ik rond 8 uur al aan het lopen. De temperatuur lag rond de 20 graden en het landschap is hier licht glooiend. Ik heb inmiddels wel zo'n conditie dat dit soort omstandigheden een makkie voor me zijn.

De route ging grotendeels langs het kanaal van Berry, zonder muggen dit keer en dat loopt toch fijner. Ik was al rond het middaguur in Saint Amand Montrond, waar Monique naar toe zou rijden. We treffen het niet met onze afspraken. De vorige keer bij een kerk die er niet was en nu op een plein dat afgesloten was wegens een concert. Misschien toch kleine vingerwijzingen van Jacobus?

Inmiddels heb ik al meer dan 900 km gelopen en dat is ook met de auto geen sinecure meer. Monique kwam pas laat in de middag aan op het moment dat ik op een terras een welverdiend pilsje aan het drinken was. Ondanks het afgesloten plein hebben we elkaar toch gevonden.

1. Gerry:
    22 juli 2016
    Leuk dat jullie weer even samen zijn, maak er een mooie tijd van. Knap gedaan Monique, dat hele eind rijden! Groetjes van annelies en Gerry
  2. Lily:
    23 juli 2016
    Ha Peter en Monique,
    Monique ook voor jou een goede (parttime) camino! Goede tijd samen!
  3. Okkie:
    28 juli 2016
    Wat fijn om te lezen dat Monique je weer eens gezelschap kwam houden! Jij hebt toch echt wel een trouwe levensgezellin aan je zijde! Ik hoop van harte dat jullie het nu niet in je hoofd halen om weer eens in een super-de-luxe hotel gaan overnachten.

Probeer het beetje back to basic te houden....Je weet wel, een lichtelijk doorgezakt matrasje in een krap tweepersoonsbedje na een maaltijd met veel escargots, stokbrood en wijn.

Gegarandeerd dat men van boven je de volgende dag niet komt opzoeken met blaren, muggen, witte busjes of tetterende pelgrims die de oren van je kop af kletsen.

Go for it and keep it simple!