Peter's Camino naar Santiago de Compostela, dag 35

18 juli 2016 - Saint-Pierre-le-Moûtier, Frankrijk

Het zou vandaag warm worden en ik moest 30 km. Ik had op de camping croissants besteld, die ik om 8 uur kon ophalen. Stipt op tijd stond ik met mijn gepakte rugzak klaar. Mijn plan was om aan de overkant van de weg bij het IBIS-hotel een kop koffie te kopen bij mijn croissants. Van kopen wilden ze niets weten, ik kreeg 2 grote koppen koffie gratis. Leuke bijdrage van IBIS aan mijn Camino.

Verder was het alleen maar heet vandaag. Ik heb voor het eerst 's middags een dutje gedaan onder een boom. Heerlijk in het lange gras.

De zwijgzame Fransman heb ik gisteren in Nevers niet gezien en vandaag ook niet. Ik moest nog wel aan hem denken toen ik onder een zwerm kraaien liep van Hitchcock-achtlige proportie.

1. Vonne:
    18 juli 2016
    Haha... Denk maar niet meer aan die fransman.. Vertelt je enge verhalen.
    Wat fijn dat je zomaar een dutje kan doen onder een boom!! Aan de warmte moet je ook wennen, hoeveel gewicht heb je nu??? Nadat je dingen terug gestuurd hebt!!koffie van hotel?? Wat fijn, dat is wat je smorgens nodig hebt, geniet ze.
  2. Okkie:
    18 juli 2016
    Het lijkt erop dat je je tekst geschreven hebt nadat je wakker bent geworden in het heerlijke koele gras. Zou ik ook doen als je op zo'n warme dag 30 km te gaan hebt.

Na een vermoeiende slopende dag wil je toch niet weer opnieuw beginnen over alle narigheden, zweetdruppels, zouttekorten, blaren, fata morgana's en noem maar op. Nee, heerlijk ontspannen, liggend in de schaduw onder een boom even een korte impressie van de vergleden uren.

Prima! Daar doen we het gewoon mee als het zo warm is. Kun je deze avond lekker liggen te luisteren naar de tjirpende krekels terwijl je een heerlijk pintje achteroverslaat.

Hoop dat het morgen eveneens redelijk te doen is.
    Succes!
  3. Maran:
    18 juli 2016
    Met hoed van stro en grasspriet in je mond?
  4. Wilhelmien Smit:
    19 juli 2016
    Ik kijk elke dag weer uit naar je verslagen, ik geniet ervan.
    Wat maak je toch leuke en mooie dingen mee.
    En een keertje lekker lui in het gras liggen moet kunnen geniet ervan.