Peter's Camino naar Santiago de Compostela, dag 17

30 juni 2016 - Reims, Frankrijk

Vandaag 20 km naar Reims gelopen over een nagenoeg kaarsrecht pad. Je ziet de kathedraal al van heel ver liggen. Leuk om er recht naar toe te lopen. Het is voor mij een soort mijlpaal. De volgende is Vezelay, daar staat ook een prachtige kathedraal.

Het genootschap "Randonneurs et Pélerins 51" vangt pelgrims op in de kathedraal. Ik werd door een ontzettend aardige man ontvangen die me aan een goede routebeschrijving tot Vezelay hielp en onderdak voor me regelde in Reims in een soort jeugdherberg. Tot slot introduceerde hij me bij een stokoude non die me een uitgebreide rondleiding gaf in de kathedraal.

De rest van de middag en avond heb ik Reims bekeken, een prachtige stad!!!  Er is één straat helemaal vol met terrassen. En jawel hoor daar zaten Hans en Oscar, de luxe pelgrims. Ze waren gisteren helemaal verkeerd gelopen en tot overmaat van ramp had nu Hans last van zijn knie gekregen (eergisteren Oscar). Ze waren uiteindelijk met taxi en trein naar Reims gegaan en hadden daar een goed hotel genomen. Het was een hartelijk weerzien maar voorlopig het laatste want morgen gaan ze terug naar huis.

1. Cathy:
    1 juli 2016
    Ik merk dat je heel goed kan genieten van al dat wel of nietes gezelschap. Good for you! Zo kom je een heel eind verder (en zeker in Frankrijk). Geweldig Sim, ga zo door...Wij volgen
  2. Andries Tromp:
    1 juli 2016
    Prachtige stad, mooie Kathedraal, heb je de engel gevonden op de timpaan?
    Succes, rustdag of morgen weer verder?
  3. Mattie:
    1 juli 2016
    Ja je hebt luxe pelgrims, die per trein en taxi reizen, en dan zijn er de fitte jonge honden die aan 2 wandelschoenen en een jeugdherberg voldoende hebben.
    Hou vol Peer, nog een kleine 2400 km. Dat ga je redden. Ik vertrouw op je :)
    Gr. To
  4. Okkie:
    1 juli 2016
    Wat leuk dat je je twee drinkebroeders weer tegenkwam op (natuurlijk) een terras. Wel heel erg jammer voor die twee dat lichamelijke ongemakken maken dat je zo'n tocht moet afsluiten. Je zult ze beslist wel weer een keertje terug zien als je straks in het najaar bij de brandende kachel onder het genot van een heerlijk glaasje Franse wijn naast je Monique-je herinneringen zit op te halen aan deze ongelofelijke tocht.

Ligt er trouwens een brug over de Maas tussen Reuver en Kessel of vaart daar nog een pontje?

Ik lees niet zoveel over eventuele pijntjes, schurende randjes, knellende schoenen of whatever. Alleen een 'blaren-ervaring' maar dat is het dan ook. Probeer dat zo ook te houden Peer. Het lijkt me zo verschrikkelijk erg om halverwege de pannen er op te moeten leggen.

Ik hoop dat je vandaag weer een mooie inspirerende reis mag maken en ik lees het graag morgen!

Groetjes en doe je best Peer!
  5. Geert van Tilburg:
    Ha Peter
    Goed te zien dat je al genietend Reims hebt bereikt.
    Goed te zien dat je in goede gezondheid en genietend Reims bereikt hebt.
    Gelijktijdig lees ik met plezier jouw verslag
    en het boek ,ik ben er even niet, van Hape Kerkeling over zijn wandeltocht van Saint Jean Pierre de Port naar de Santiago de Compostela
    Groet Geert
  6. Henk renting:
    1 juli 2016
    blij dat dr. harrie met je meedenkt en uiterst genieuze oplossingen en behandelingen adviseert toch ? maar alle gekheid op een stokje wat een belevenissen in een paar dagen, ik lees ze uiteraard dagelijks maar vind het een beetje te veel van het goede elke dag te reageren dus bij deze, ik blijf je volgen, een beetje jaloers en tegelijk blij dat ik niet zelf loop een dubbel gevoel dus, hou vol maat en op naar de volgende dagen....
    groeten henk
  7. Pierre en Gerda:
    Hoi Peter,
    Heb al diverse keren geprobeerd je te bereiken via jouw reislogger, maar is steeds niet goed gegaan. Héél, héél veel succes met je grote onderneming!
    Veel groeten van Pierre en Gerda
  8. Peter:
    Hallo Pelgrim,

Goed om te lezen dat de camillo voorspoedig verloopt! Je enthousiasme over Reims maakt mij enthousiast voor een 'start' in Vezelay. Doe dus gewoon rustig aan en het kumt good.
    Nog een week werken en dan...ik heb er veeeel zin in.
    Groet,
    Peter.
  9. Jeanet notten:
    2 juli 2016
    Hoi Peter, leuk om je verhalen te lezen en grappig om mensen tegen te komen die redelijk dichtbij wonen en de gastvrijheid die je soms ervaart. Waar ben je in je hoofd mee bezig tijdens het lopen?