Peter's Camino naar Santiago de Compostela, dag2

15 juni 2016 - Liège, België

Vandaag 28 km gelopen van Visé naar Luik. Het meest opmerkelijk was onze aankomst bij ons overnachtingsadres. We zouden slapen bij George Meurs die pelgrims naar Santiago onderdak verschaft. Op de afgesproken tijd was er niemand thuis. Toen we in de wijk wat rond keken, kwamen we hem tegen bij zijn Refugio die hij helemaal zelf gebouwd heeft. Een hele hartelijke man. Eerst mee naar zijn huis waar we een paar flesjes bier en een fles wijn opdronken bij een boeiende conversatie, waarin hij ons terloops meedeelde dat hij zijn gebit in een beeld voor het raam gestopt had in afwachting van zijn nieuwe gebit. Toen naar de Refugio waar we zouden overnachten. Plotseling bleek dat er geen water was. Geen nood, George zou later op de avond een grote gieter met water leveren en Mo kon vanavond en morgen wel bij hem thuis douchen. Morgen worden we trouwens om 9:00 uur bij George verwacht voor een stevig ontbijt. Ik ben benieuwd.

1. Mien van der Mijl:
    15 juni 2016
    Geen slecht begin zo met lekker bier en wijn. Ben echt heel nieuwsgierig wat je(jullie) nog allemaal tegenkomen.
  2. Joep Dings:
    16 juni 2016
    Wat een onderneming Peter.je gaat veel steun ondervinden van jouw sterke achterban en de grondige voorbereiding. Ik ga me al verheugen op je komende achtergrondverhalen.
    Veel sterkte toegewenst vanuit Boxmeer.
  3. Monique Z:
    16 juni 2016
    Bier, wijn, een gebit dat elders z'n tanden laat zien, Monique die twee maal warm mag douchen en jij die een gieter krijgt - leuk die bijzonderheden! Went de zware rugzak al een beetje?
  4. Henk renting:
    16 juni 2016
    het is begonnen, ik ben nu al benieuwd naar de komende reisverhalen, elke dag een reaktie, wat een pracht logboek gaat dit worden.. loop ze!
  5. Marlies:
    16 juni 2016
    Lieve luitjes, een mooie start en ook heel apart! Loop ze!Marlies.
  6. Til en Paul Bos:
    16 juni 2016
    Peter en Monique Wij wensen jullie heel veel succes en wandelplezier met deze bijzondere reis. Geniet er van.