Peter's Camino naar Santiago de Compostela, dag 100

21 september 2016 - El Ganso, Spanje

Dag 100 was een kado van Jacobus. Mooi weer, niet te warm, een schitterend landschap en halverwege een prachtige kleine stad, Astorga. De 31 km. naar El Ganso vlogen om alsof het niets was.

El Ganso, de naam is al niet hoopgevend, is een piepklein gehuchtje waarvan de helft van de huizen in ruïne-staat verkeert.  Er is een soort Wild West bar, Cowboy genaamd, die als decor gediend heeft voor de Franse film "Saint-Jacques...La Mecque". In dat decor heb ik een pelgrimsmenu genuttigd voor €8,50. Drie royale gangen en een hele fles wijn. Wat wil een pelgrim nog meer op zijn 100e dag.

In Astorga kwam ik Heidi uit Denemarken weer tegen. We hebben op een prachtig plein een biertje gedronken om mijn 100e dag te vieren. Alcoholvrij want ik moest nog 16 km naar El Ganso.

1. Okkie:
    22 september 2016

Proficiat met je 100e loopdag!
    Fantastisch Peer, dat staat nu toch maar. Geweldig, wat een prestatie heb je nu al neergezet! Die zit al in de pocket.

Het feestje is wel een beetje magertjes uitgevallen, alleen Heidi en dan ook nog aan het alcoholvrij bier.... Had toch gezellig samen die 16 km naar dat Hollywood decor afgelegd en dan flink aan de zuip!

Je hebt in ieder geval onder perfecte omstandigheden je 100e dag kunnen lopen en dat is natuurlijk ook wel wat waard. Ik had die dikke vette smile op je gezicht wel een willen zien.

Geen selfie aan gewaagd? Jammer....
    Morgen de 101e dag, maar weer er tegen aan.
    Succes!

2. Okkie:
    22 september 2016
    De ballonnetjes zijn niet overgekomen! Weet dat ik ze wel neergezet had... Je houdt ze te goed!
    Gr.
  3. Marsja van den Hoek:
    22 september 2016
    Peter, Gefeliciteerd met je honderdste Caminodag. Chapeau!
    Nog veel wandelplezier en succes toegewenst.
  4. Gerry:
    22 september 2016
    Van harte ook van mij met je 100ste pelgrimsdag!! Het was een mooie dag zo ik lees, fijn voor je. Ik doe het je niet na.
  5. Dorien:
    Ha Peter!
    Nu op die 100ste dag wil ook ik tegen je zeggen: wat een prachtige prestatie! Al die dagen heb ik volop genoten van jouw blog! Prachtige verhalen en schitterende foto’s. Heb met je meegeleefd in hitte, zon, regen, hagel en lange dagetappes maar ook bij het verslag over lekkere maaltijden en heerlijke wijnen! Maakte me soms zorgen: waarom is er geen verslag? En dat sippe snoetje in de spiegel van de kapper….. Wat je vooral leest en ziet is hoezeer je van alles geniet. Jij geniet van jouw avontuur en velen met mij genieten met je mee. Geniet ook nog van de dagen die nog komen gaan! Hopelijk met veel cadeautjes van Jacobus!
    Omdat ik weet dat je moeder alles op de voet volgt wil ik via deze weg tegen haar zeggen: Wat Peter op de Camino doet is fantastisch maar u was ook fantastisch met uw tv-interviews over uw kleindochter Amy, deelneemster aan de Paralympics in Rio! Ook ik had Amy en u die gouden medaille gegund!
  6. Maran:
    100 jeej
  7. Jaap Middeldorp:
    hola Peter,

Gefeliciteerd met je 100ste wandeldag! Je hebt in Astorga toch hopelijk wel het bisschoppelijk paleis bezocht? Dat is binnen zeer fraai, fantastisch Gaudí. Een mooi cadeautje voor je 100ste dag. Ik stuur je via email wel wat foto's van hetzelfde uitzicht op de Picos dat we in mei hebben gezien, toen er nog sneeuw op de toppen lag.

Ultreia et suseia, Jaap MDD
  8. Henk renting:
    22 september 2016
    Peer de centenario volbracht, chapeau en nu nog even volhouden !
    het blijft een genoegen om he dagelijkse verslagen te lezen en je reis te volgen, ik denk dat het voor mij ook een soort van afkicken gaat worden als je bent uigewandeld.....
  9. Joep Dings:
    26 september 2016
    Prter alsnog gefeliciteerd met deze prestatie. Ik geniet dagelijks van jouw indrukwekkende verhalen. Jij hebt interresante ontmoetingen, diepgaande gesprekken. Wat waardevol om zo'n Camino te kunnen ondergaan. Mijn waardering stijgt van dag naar dag. Wens jou een succesvolle afronding van deze ONDERNEMING toe. Wat zullen Monique c.s. trots op jou zijn.
    Tot ziens in Kessel.

Jij verdient meer dan Olympisch goud.
    Joep.