Peter's Camino naar Santiago de Compostela dag 3

16 juni 2016 - Esneux, België

De dag begon met een ontbijt bij George Meurs. De voordeur stond open en hij had de tafel al gedekt voor twee. Zelf had hij al om 7 u. ontbeten. Hij deed enorm zijn best. Een enorme omelet was het hoogtepunt en hij vroeg maar één keer of Monique niet wilde douchen. Tot slot kregen we een stempel en een lunchpakket mee. We wilden hem 20€ pp geven maar dat weigerde hij. De helft was genoeg en hij zou het doneren aan Artsen zonder Grenzen. Een wonderlijke man met een heel goed hart.

We dachten een makkelijke dag te hebben. Niet teveel kilometers en tijd genoeg voor wat shoppen in Luik. Dat pakte anders uit. 'S middags begon het te regenen zoals dat alleen in de Ardennen kan. Urenlang regende het pijpenstelen en de steile paden waren nagenoeg onbegaanbaar. Sommige paden langs de Ourthe waren veranderd in kolkende beken. Drijfnat kwamen we uiteindelijk bij onze B&B in Esneux. Daar bleek mijn telefoon niet meer te werken door het vocht. Dus geen foto's vandaag en ik ben voorlopig niet meer bereikbaar. 27 km gelopen waarvan 20 in de stromende regen.

1. Cathy:
    16 juni 2016
    Wen er maar aan Peter, dat weer is immers niet alleen maar in de Ardennen maar ook in Frankrijk... Maar ja het kan veranderen, 30C is ook niets!!! Doorzetten.
  2. Jolanda Moorman:
    Lieve Peter en Monique,
    Ik ga het reisblog volgen! De kop is er eraf.. Monique, nog een paar dagen en Peter.. 4 maanden lopen met dagelijks verrassende ontmoetingen of gewoon saaie km's alleen. Wat 't ook wordt, intenser kun je het moment, de omgeving, de natuur niet ervaren. Weglopen van jezelf gaat al helemaal niet. Ik wens je een mooie beleving met veel liefde op je pad. X
  3. Odette:
    17 juni 2016
    Nog maar een paar dagen weg en het is al een groot avontuur. Het weer is het weer daar kun je niks aan veranderen. Leuk dat je het elke dag bijhoudt ik vindt het elke dag weer "spannend" " grappig" om te lezen. De stromende regen is volgende week voorbij het wordt aangenaam weer. Dus zet hem op!!
  4. Geert van Tilburg:
    17 juni 2016
    Pas in Belgie en meer avontuur dan ik had verwacht. Gelukkig heb je nu nog Monique om je te steunen.All the best.
  5. Frank van den Broeck:
    17 juni 2016
    Hoi Peter, zag dat je foto's maakte met een iPhone 4, dan is het ook wel tijd voor een nieuwe. Leuk om je via je blog te volgen. Loop ze
  6. Maran:
    17 juni 2016
    Ojee! even langs de apple store in belgica om een nieuwe iphone te kopen? Of misschien komt hij nog wel spontaan tot leven als hij is gedroogd.
    Naast iphone hoop ik dat jullie vandaag met droge schoenen konden vertrekken.
  7. Harry Ansems:
    17 juni 2016
    Peter, prachtig proza wat je me elke dag aanlevert. To the point en toch met veel gevoel. Ga zo door.
  8. Jo & Riet Bouten:
    Hallo Peter
    Wij vinden het geweldig wat Jullie doen.
    En waar Je de moed vanaf halen;
    en nog veel wandelplezier
  9. Mien van der Mijl:
    17 juni 2016
    Begin al iedere dag uit te kijken naar jullie verslag. Geweldig om dit zo te kunnen volgen. Succes verder.
  10. Henk Lenders:
    17 juni 2016
    Hoi Peter en Monique, niet te druk maken om die regen, hier heb je toch geen invloed op. Geniet van de mensen die je ontmoet. Je merkt dan dat de wereld grootser is dan IS. Bon Camino en blijf je verhaaltjes schrijven.