Peter's Camino naar Santiago de Compostela, dag 5

18 juni 2016 - Huy, België

Vanochtend zaten we om 7:30 aan het ontbijt bij Marie-Paule Dejardin met eigengebakken brood. Iedere week bakken ze hier met een aantal dames uit het dorp brood voor de hele week in de houtoven van Marie-Paule. Het is een therapeutische sessie die de hele dag in beslag neemt. Ook dorpsbewoners die geestelijk in de knoop zitten zijn welkom. Het brood is in ieder geval heerlijk.

Tijdens het ontbijt kreeg ik haar föhn aangereikt om te proberen mijn iPhone te drogen.  Daarna de volgende truc. Droge rijst in een boterhamzakje en daar de iPhone in. Helaas tot nu toe geen positief resultaat.

We hebben vandaag 24 km gelopen naar Huy, jawel hoor het wordt langzaam vervelend, in de stromende regen. Het gebedje aan Clara van Assisie heeft niet geholpen Michiel. In Huy staat de route naar Santiago aangegeven met prachtige koperen schelpen in de kasseien. We slapen vannacht in een kasteelboerderij. Onze gastheer bracht ons naar een restaurant maar we moesten terug lopen, ongeveer één km over het terrein van het echte kasteel. De kasteelheer wil absoluut niet dat de gasten van de kasteelboerderij over zijn terrein lopen. We hielden er al rekening mee dat we een paar Dobermans achter ons aan zouden krijgen maar dat gebeurde gelukkig niet.

1. Dick de Willigen:
    18 juni 2016
    2 dagen in rijst drogen zou wel moeten helpen volgens diverse internetbronnen. Morgen is het ook beter weer volgens de buienradar.
  2. Marcel:
    18 juni 2016
    heb je nog iets meegekregen van de mooie 3-0 overwinning van België?
  3. Til en Paul Bos:
    18 juni 2016
    Monique en Peter knap dat jullie ondanks de vele regen de moed nog niet laten zakken.
    Jullie moeten maar denken na regen komt zonneschijn.
    Wij blijven jullie volgen.
    Til en Paul
  4. Odette:
    Hoi Peter,
    Zo te zien een iPhone 4s of 5. Onderaan zitten twee zeer kleine schroefjes. Als je die losdraait kun je de achterklep openschuiven. Zo droogt eea sneller. Suk6. Groetjes aan M. Groetjes Peter en Odette.
  5. Jos Fassaert:
    Dag Peter,
    Ondanks of misschien dankzij alle regen hebben jullie er stevig de pas in. Of heeft dat ook te maken met dat collectief gebakken heerlijk brood ? Het wordt sowieso een keer droog moet je maar denken. Houd de moed erin!! Hopelijk krijg je je telefoon weer snel aan de praat. Groetjes, ook aan Monique.
  6. Tonnie Peters:
    19 juni 2016
    Hoi Peter en Monique wat een prestatie met al die regen om gewoon Door te gaan.Maar ik hoop dat dat vlug veranderd .Geniet van jullie tocht en ik lees Hoe het verder gaat.
  7. Walter van Hulst:
    19 juni 2016
    Alle regen die nu valt, kan volgende week niet vallen! Toch Huy bereikt, het doel van de eerste week. Nu alleen verder...de Camino begint echt!