Peter' Camino naar Santiago de Compostela dag 4

17 juni 2016 - Saint Severin, België

We hebben vannacht geslapen in een prachtige B&B in Esneux. Heel sfeervol en veel design. En jawel hoor we waren de deur nog niet uit of het begon weer te regenen. Ik had al een donkerbruin vermoeden toen onze gastvrouw zei dat het weer commeci commeca zou zijn. Het varieerde de hele dag tussen zacht regenen, hard regenen, stortgieten en even droog voor de volgende bui. Mijn besluit staat vast: ik ga nooit meer in de Ardennen op vakantie. Vandaag troffen we het wel beter als gisteren. Zo vonden we net op tijd een schuilplek in een kippenhok en trokken bijtijds de regenbroek en gamaschen aan.

De aankomst in St. Severin, na 24 km, maakte alles goed. Een prachtig kerkje met een parochiehuis waar een pelgrimsonderkomen gevestigd is. Er zijn geen andere pelgrims dus we hebben dit hele hotel met zijn tweetjes. Mevrouw Marie-Paule Dejardin bewoont de boerderij naast de kerk en heeft voor ons gekookt. We hebben gezellig met haar in de keuken gegeten en morgen mogen we terugkomen voor het ontbijt. Om 7:30 want daarna moet ze naar een bruiloft. Vannacht hoeven we trouwens niet bang te zijn voor dieven want ons fort wordt door twee agressieve zwarte zwanen bewaakt. Monique is al een keer naar binnen moeten vluchten om het vege lijf te redden.

1. Michiel Gommans:
    17 juni 2016
    Peter,

Morgen maar even een gebedje tot Clara van Assisie, zou voor goed weer moeten zorgen!
    gr.

Michiel
  2. Gerry:
    18 juni 2016
    Jeetje luitjes, wat erg van al die regen eigenlijk he! Die foto met dat modderige pad, kijk maar uit waar je loopt; dat je niet zwikt! Maar hier in Veldhoven kunnen ze er ook wat van; ook hier met bakken naar beneden!
    Zet 'm op he! Betere tijden komen eraan!
  3. Henk en Ria:
    18 juni 2016
    We lezen iedere dag jullie verhaal en lopen stiekum mee! Het weer wordt beter ( zeggen ze) buen camino!
  4. Christian en Peter:
    Hoi Peter en Monique,
    Leuk jullie avontuurlijke verhalen te lezen. Jammer van de regen, maar na regen komt zonneschijn .☀️
    Veel succes en horen graag van jullie.
    Groetjes