Camino Portugues, dag 10

9 augustus 2017 - Coimbra, Portugal

Ik heb vandaag laat en lang ontbeten. Als je in een Posada overnacht moet je er ook van genieten. Dat kon ook makkelijk want de route naar Coimbra was maar 20 km. De route begint steeds leuker te worden. Hij is goed gemarkeerd en je komt meer pelgrims tegen. Ik heb vandaag 2 Ieren gezien die naar Santiago lopen en een stuk of 10 Portugezen die in de tegenovergestelde richting naar Fatima liepen.

Onderweg kwam ik Marie-Claire en Anne tegen die bij een kerkje pauzeerden. Er was een gat geboord in de deur waar een touwtje uitkwam. Als je daaraan trok ging de deur open. Een variant van het touwtje uit de brievenbus van Jan Terlouw.

Ik was op tijd in Coimbra om de stad te bekijken. Dat was zeer de moeite waard. Prachtig gelegen aan de Rio Mondego en bezaaid met mooie oude gebouwen. Vooral de eeuwenoude universiteit is indrukwekkend.

1. Okkie:
    10 augustus 2017
    Heel begrijpelijk dat je Spaanse woorden gebruikt om allerlei zaken in het Portugees aan te geven. In Spanje overnacht je in een Posade maar in Portugal wordt dit ineens een Hospedaria.
    Toch echt twee totaal verschillende talen maar ik moet zeggen, ik vind het Portugees wel heel erg aangenaam klinken hoewel ik er geen klap van kan verstaan.

Wel heel apart dat op deze route pelgrims elkaar kruisen met elk een ander einddoel voor ogen. Dit is dus inderdaad ook een groot verschil met Spanje, zoals je eerder zelf al aangaf. Grappig!

Geniet ervan!