Camino Portugues, dag 9

9 augustus 2017 - Condeixa-A-Nova, Portugal

Na het ontbijt met Marie-Claire en Anne ben ik vertrokken voor een etappe van 34 km. Anne en Marie-Claire wilden het rustig aandoen en zich halverwege door een taxi af laten zetten en dan tot het einde lopen.

Na anderhalf uur kwam ik twee pelgrims tegen uit Canada, Ian en Stuart. De laatste was het sportiefste. Hij had in zijn leven al meer dan 30 marathons gelopen, waaronder Amsterdam en Porto. Hoewel hij naar eigen zeggen wat kilo's aangekomen  was, liep hij heel soepel met zijn zware rugzak.

Zijn vriend Ian had het heel zwaar. Hij loopt 10 dagen mee met Stuart en gaat dan terug naar Canada voor zijn werk, director of human resources bij een grote schoolorganisatie. Net zoiets als Fontys bij ons. Ian was sinds drie maanden veganist. Hij voelde zich al veel beter, sliep weer goed en was 13 kg afgevallen. Maar het lopen in de Portugese hitte viel hem toch heel zwaar.

1. Okkie:
    9 augustus 2017
    Gelukkig, je hebt je cherubijntjes c.q. nachtegaaltjes nog steeds aan je zijde. Daarnaast heb je nog twee aardige heren ontmoet dus het laatste stukje van die 34 km hebben jullie in ieder geval met minstens z'n vijven afgelegd.

Als het dan al niet enigszins spiritueel gaat worden dan wordt of is het in ieder geval wel gezellig.....

Loop ze!