Camino Portugues, dag 3

3 augustus 2017 - Santarém, Portugal

Het ontbijt bij de hippie was amusant. Hij had verse broodjes gehaald en koffie gezet. Na een kwartier vertrok hij naar zijn werk in een bar. We moesten de sleutels maar in de brievenbus doen. "We" waren Darlene een Amerikaanse van een jaar of 60 die haar tweede Camino liep. Ze was wat zwaar op de hand en vooral erg traag in haar praten, bewegen etc.  Verder was er nog Patrick een grote Fransman, type boxer, met zijn zoon van een jaar of 12. Ze waren samen op vakantie en gingen vissen in de Taag. Patrick was erg enthousiast dat hij met mij Frans kon praten en vertelde voluit. Hij woonde zelf in Malaga en zijn zoon in Toulouse.  Waarschijnlijk zat daar een interessant levensverhaal achter maar om dat bij het eerste ontbijt uit te diepen vond ik wat ver gaan.

De route liep vandaag langs de Taag door een vlak gebied met tomaten, druiven en mais met op het einde een stevige klim naar de vestingstad Santarem. Daar trof ik Anne en Marie-Claire weer. Ze waren in lichte paniek. Net zoals vorig jaar laten ze hun bagage door taxi's transporteren maar vandaag had de taxi de bagage naar het verkeerde hotel gebracht. Uiteindelijk kwam het allemaal goed en hadden we nog een gezellige Portugese maaltijd ter afsluiting.

1. Paul:
    3 augustus 2017
    Ha Peer,

Al weer keigoed bezig... Schitterende foto's en belevenissen. Kijken en leven...

Groetjes,

Paul
  2. Okkie:
    3 augustus 2017
    Fijn dat je de twee cherubijntjes weer hebt kunnen oppikken! Is natuurlijk een stuk gezelliger dan in je uppie maar wat lopen te aan te kloten.

Ik heb gisteren aan een aantal Zweden proberen uit te leggen dat het bij Nederlanders altijd 'gezellig' moet zijn anders is het niet goed. Blij om te lezen dat jullie Portugese maaltijd in de juiste categorie viel. Houden zo Peer!

Tot morgen...