Camino Portugues, dag 5

4 augustus 2017 - Minde, Portugal

We zitten in Minde, nog 15 km van Fatima. Er is nog weinig te merken van een pelgriminvasie. Eigenlijk zijn we ruim een week te vroeg. Maria is namelijk zes keer verschenen in Fatima, steeds op de 13e van de maand. Het ligt dus voor de hand dat ze de volgende keer ook op de 13e verschijnt. Dat denken althans de meeste pelgrims . De eerste keer verscheen ze op 13 mei en de laatste keer op 13 october. Dat zijn de dagen dat er duizenden pelgrims in Fatima zijn. Dit jaar is het alweer honderd jaar geleden dat de verschijningen plaatsvonden. Dus wie weet doet Maria morgen eens gek.

Voor het avondeten zijn we op zoek gegaan naar het enige taxibedrijf van Minde om het begagevervoer van Anne en Marie-Claire te regelen. De eigenaar was niet thuis maar de kroegbaas er tegenover wilde wel helpen. Hij schakelde zijn zus in die vijf talen vloeiend sprak. Zij ging omstandig telefonisch aan het taxibedrijf uitleggen wat de bedoeling was. Na een kwartier viel het kwartje. Er moest wel vantevoren betaald worden. Ook daarbij was de kroegbaas behulpzaam. Anne kon de 20€ bij hem achterlaten. Het zal vast wel goedkomen.

Daarna hebben we nog een dagschotel voor 7€ gegeten. Die viel tegen. Het was een flink stuk vis waar de ingewanden nog inzaten. Anne kreeg geen hap door haar keel. Ik heb er een beetje omheen gegeten.

1. Okkie:
    5 augustus 2017
    Mmmm, klinkt niet heel erg aantrekkelijk daar in Minde. Als je om ingewanden heen moet eten is het te hopen dat de hopelijk met gulle hand geschonken wijn veel heeft kunnen verzachten!

Volgende keer beter....
  2. Mien van der Mijl:
    5 augustus 2017
    Is wel een groot verschil met de "dagschotel" die ik vandaag had. Sudderlapje met aardappelpuree en verse broccoli met een kaassausje!! Maar die van jullie zou wel veel beter zijn voor mijn "lijn". Die had ik zeker ook ver van me afgeschoven! Maar ik weet zeker dat jij je hierdoor niet laat ontmoedigen. Geniet van het avontuur Peter samen met de dames.
  3. Els koster:
    6 augustus 2017
    Ik geniet van jou verhalen .
    Gr ook namens de volksdansers .