Camino Portugues, dag 2

1 augustus 2017 - Valada, Portugal

Vandaag had ik 34 km op het programma staan.  Na de 32 km van gisteren, leek me dat teveel. Temeer omdat weer het grootste deel langs industrieterreinen en drukke autowegen zou gaan. De eerste 20 km tot Azambuja heb ik met de trein gedaan. Dat duurde 15 minuten en kostte 2 €.

Vanaf Azambuja heb ik continu door tomatenvelden gelopen. Die groeien hier op de grond. Ik heb er één gepikt, die smaakte voortreffelijk. Uiteindelijk kwam ik in Valada. Een pittoresk dorpje achter een grote dijk aan de Taag. Mijn overnachtingsadres was Casal das Areias. De navigatie leidde me naar een grote industriële boerderij één km buiten Valada. Daar was niemand thuis. Alle deuren stonden open en ik wilde net terug naar het dorp lopen toen de boer in een vette pick-up aankwam. Ik moest bij de buren zijn maar gelukkig had hij een sleutel van het hek van de buren. De buurman bleek een hippie van midden 40 met lang haar in een staart. Hij was not amused door mijn komst want hij was verwikkeld in een emotioneel telefoongesprek. Hij liet me snel mijn kamer zien en gaf me toestemming om alles uit de keuken te pakken. Daarna ging hij haastig verder met zijn telefoongesprek. En ik heb gauw zijn koelkast met bier en witte wijn geplunderd.

Daarna ben ik gaan eten in het dorp in een klein scahttig restaurantje. Ik had de keus tussen vlees of vis. Vis graag. Ik zou de specialiteit van de streek krijgen. Tot mijn schrik kreeg ik een bord vol slangen. Dat waren kleine palingen gevangen in de Taag. Uiteindelijk heb ik ze allemaal opgegeten omdat de pelgrim flinke honger had en ze met veel citroensap en wijn best te pruimen waren.

1. Pien:
    2 augustus 2017
    Oohhh Peter, eten wat de pot schaft is soms een nachtmerrie. Maar ja, de pelgrim kan niet kieskeurig zijn natuurlijk. succes!
  2. Gerry:
    2 augustus 2017
    Wat een dag! Zo maak je nog eens wat mee! Leuk om te lezen.
  3. Henk renting:
    2 augustus 2017
    zo te lezen ben je nog niet helemaal in de "camino"stemming.....maar wat niet is, kan nog komen toch ? in ieder geval blijkt maar weer eens, ook hippies met een staartje hebben last van een kort lontje en misschien is het handig voor het eten even te checken wat de specialiteit van de streek is.....want elke dag e.e.a. weg te moeten spoelen met litertjes wijn......
  4. Maran:
    2 augustus 2017
    Met de trein kan echt niet! Gelukkig dat je die slangen nog kreeg. Dat compenseert een beetje voor de trein luxe.
  5. Okkie:
    3 augustus 2017
    Het feit, dat je jezelf met een aantal koele alcoholische drankjes uit de koelkast van je gastheer verblijdde , zegt me dat het waarschijnlijk ook in het Portugese op dit moment ook bloody hot zou kunnen zijn.

Ik wens je echt andere temperaturen toe dan die waar wij nu onder zwichten. Maar ja, jij zit zelfs een stuk zuidelijker......
    Succes in ieder geval......
  6. Ramon Saueressig:
    4 augustus 2017
    Zien er best lekker uit die palingen. Net terug van vakantie en aan je verslagen begonnen. Leuk om te lezen. Geniet van je Camino.