Lissabon aankomst

30 juli 2017 - Lissabon, Portugal

Gisteren ben ik van Eindhoven naar Lissabon gevlogen. Uit mijn werkend leven heb ik een bloedhekel aan vliegen overgehouden. Dat is gisteren weer bevestigd. Het begon al in Eindhoven. Normaal een rustig klein vliegveld, maar gisteren afgeladen vol met vakantiegangers. Overal ellenlange rijen. Ik heb zo'n tasje voor mijn paspoort dat ik met een touwtje om mijn nek kan hangen. Het tasje hing onder mijn t-shirt en dat was hoogst verdacht. De security officer stelde een uitgebreid onderzoek in en trof zowaar mijn paspoort, -boarding kaart en een oud kassabonnetje aan. Gelukkig had ik mijn schoenen en riem al uitgedaan en mocht ik na een kwartier door naar de volgende tjokvolle zone van het vliegveld.

In Lissabon kwam mijn bagage niet van de band.  Bij het kantoor voor de vermiste bagage moest je een bonnetje trekken. Dat was maar goed ook want ook daar stond een lange rij van balende mensen. Toen ik na een uur aan de beurt was werd ik meteen doorverwezen naar een ander kantoor want ik vloog immers met Transavia?? In het volgende kantoor werkte men niet met een bonnensysteem. Er zaten vijf mensen te wachten en één ambtenaar deed de afhandeling. Per persoon ongeveer een kwartier. Halverwege kwam er een Amerikaanse dramaqueen in tranen het kantoor binnen want haar koffer was spoorloos. De ambtenaar besloot om haar meteen te helpen. Waarschijnlijk omdat haar beauty-case in de koffer zat. Mijn Portugees is helaas onvoldoende om de man erop te wijzen dat ze gewoon achteraan moest aansluiten. Toen ik eindelijk aan de beurt was vroeg de man om een beschrijving van mijn bagage: een rugzak ingepakt in een flightbag. " O die is vast naar band 24 gegaan. Daar gaat alle bagage met ongebruikelijke afmetingen naar toe" . Hoewel ik zeker vijf andere rugzakken in flighbags van de gewone band heb zien rollen, heb ik maar niet aan de man gevraagd waarom mijn rugzak een uitzondering was. Op naar band 24 en zowaar daar lag mijn rugzak. Uren later en met weer een fantastische vliegervaring rijker verliet ik het vliegveld.

1. Paul en Rudy:
    Hallo Peter,
    Na deze reis stress kan nu het ontstressen beginnen.
    Heel veel wandelplezier met je wandelvriendinnen.
    Verheugen ons weer op jou prachtige reisverhalen.
  2. Fons van Sambeek:
    Ha die Peer,
    Al het begin is moeilijk dat zie je maar weer.
    Zet hem op daar in Portugal !
    groet, Fons.
  3. Okkie:
    31 juli 2017
    Oei, je schrijft het allemaal redelijk cool op maar ik durf er om te wedden dat je van binnen stond te koken en dat de stoom uit je oren kwam.

Arme Peer!

We gaan er toch maar vanuit dat de rest van je reis wat meer ontspannen gaat verlopen.
    Succes!
  4. Mattie:
    31 juli 2017
    Ik durf het bijna niet te zeggen, maar... topdrukte op het vliegveld is natuurlijk wel te verwachten midden in de drukste vakantieperiode van het jaar. Dat zijn dus geen bonuspunten voor goede planning ;)

Is dat verdachte tasje trouwens nog steeds hetzelfde "debielentasje" waar je 40 jaar (of langer) geleden ook al mee rondsjouwde? Zoiets kennen die jonge gasten natuurlijk helemaal niet.

Maar ik neem aan dat je vanaf hier alleen nog maar in relaxed portugees tempo verder gaat, dus de stress zal vast wel rap zakken.

Wandel ze en ik kijk uit naar de verdere verhalen.
  5. Gerry:
    31 juli 2017
    Ha Peter, erger dan dit begin zal het niet meer worden en dus vanaf nu genieten maar...
    Ben benieuwd hoe warm het daar nu is om te lopen. En Verheug me op je verhalen.
    groetjes en succes!
  6. Jo & Riet Bouten:
    Ha Peter,
    We wensen je veel wandel plezier.
    Na een valse start op t vliegveld kan t vanaf nu alleen maar beter en mooier worden.

groet Ome Jo en Tante Riet
  7. Theo:
    31 juli 2017
    Ha Peter, de frustraties heb je wellicht mooi verhalend van je af kunnen schrijven. En bedankt voor de tip: onze fietstassen) gaan binnenkort ook in een (zelfgemaakte) flightbag. Dus we gaan ook kijken naar de special luggage belt.
    En verder genieten
  8. Cathy:
    31 juli 2017
    Ach Peer, zie het zo: vorig jaar begon het met ondraagbaar nat weer in Be, en nu met wat logistieke mankementen in Portugal. Het kan toch ook niet overal zo goed zijn als in NL. Geniet ervan :-)