Camino Primitivo 2020, dag 5

23 augustus 2020 - Berducedo, Spanje

Ik ben toch maar iets vroeger opgestaan dan 10 uur. Dat was maar goed ook. Na 6 uur lopen zag ik Anne en Marie-Claire, die veel eerder dan ik vertrokken waren. Ze waren compleet ontredderd omdat ze verdwaald waren. Tot overmaat van ramp was Marie-Claire gevallen en had moeite met ademhalen. Er zat niets anders op dan dat ik MC’s rugzak overnam en dat we met zijn drie-en langzaam verder liepen. Na 1,5 uur kwamen we bij de eerste bar die open was vandaag. Na een uitgebreide rustpauze is onze kleine karavaan nog ruim een uur verder getrokken om ons overnachtingsadres te bereiken.

1. Walter van Hulst:
    24 augustus 2020
    Ik las online over dit stuk van de Camino:
    "Er volgt nu een lastige afdaling door het ruige landschap over een pad gekend als Los Hospitales, genoemd naar de hospitaalridders die dit stuk van de Camino bewaakten. Eenmaal veilig beneden loopt het pad over de zo goed als verlaten hoogvlakte naar Bercuedo, het eindpunt van deze etappe."

Dus je mag je nu een hospitaalridder noemen - toe toegetreden tot Les Hospitales! Bravo!
  2. Okkie:
    24 augustus 2020
    Heb ook de mooie foto's bekeken die niet hierboven staan. Jij met bagage aan voor-en achterzijde en de ‘gevallene’ in een niet zo beste staat om de tocht optimaal door te zetten.
    Toch ongelofelijk ridderlijk Peer dat jij deze dames zo hoffelijk verder begeleid. Alle honneurs voor jou!
  3. Rob:
    24 augustus 2020
    Wow, we hebben een held in de familie!
  4. Talitha:
    24 augustus 2020
    Wat een heer die Peer! Goed bezig opa. Hopelijk een beter vervolg van jullie reis de komende dagen. En als je terug bent, verplicht 10 dagen uitrusten ;)
  5. Kasper Siemons:
    24 augustus 2020
    Het ziet er naar uit dat de heilige Jacobus besloten heeft jouw Camino met 10 dagen thuis-bezinning te verlengen. Welke beproevingen zal deze Pelgrim nog meer te verduren krijgen?
  6. Henk renting:
    24 augustus 2020
    Tja al ben je nog zo behulpzaam en verdien je wellicht hulp van boven het is uiteindelijk toch Rutte die de lengte van je "vakantie " bepaald. ...