Camino Primitivo 2020, dag 3

21 augustus 2020 - Tineo, Spanje

Vanmorgen toen ik de herberg uitliep voelde ik al meteen dat ik veel “betere benen” had dan gisteren. Gek dat je dat meteen voelt. Ik heb de etappe van ruim 20 km fluitend uitgelopen. Dat geeft hoop voor morgen. Dan staat de zwaarste etappe van deze Camino te wachten, met ruim 30 km en de meeste stijging. Nog even een woordje over Covid. De meeste Spanjaarden die we spreken denken dat we knettergek zijn om in deze periode naar Spanje te komen om een Camino te lopen. Het lijkt wel of ze erg bang zijn. Er zijn dan ook weinig pelgrims onderweg. Ongeveer de helft van de herbergen is gesloten. De meesten hebben  weinig financiële reserves. Als dit zo doorgaat zijn ze binnenkort failliet.

1. Rob:
    21 augustus 2020
    Hoe is het met de dames?
  2. Paul:
    22 augustus 2020
    Fijn Peer dat je goed onderweg bent. Mooie uitzichten en succes vandaag. Leuk dat we via je verhaaltjes meeliften.
  3. Walter van Hulst:
    22 augustus 2020
    Mooi, dat van die benen. Dat hoor je wielrenners ook regelmatig zeggen - dat ze die dag 'goede benen' hadden. Of juist niet. Hopen dat je voor de bergetappe vandaag ook weer goede benen hebt!
  4. Walter van Hulst:
    22 augustus 2020
    PS (post scriptum voor Peter Siemons)
    Die bergetappe levert natuurlijk extra punten/pinten op!
  5. Dick de Willigen:
    22 augustus 2020
    Misschien haal je nog punten voor het bergklassement en de bolletjestrui. Goede benen toegewenst Peter
  6. Okkie:
    22 augustus 2020
    Hey Peer, m’n eerste reactie vandaag uit Piemonte, waar de bewoners eveneens angstig wegblijven van alle leuke en minder leuke activiteiten omdat ze mensen kunnen tegen komen. Waarschijnlijk heeft men in die landen toch nog net heel veel graadjes erger geleden onder de strenge lockdowns. Nu alles op alles zetten om niet in dezelfde nare situatie te vallen.

Chapeau menneke dat jij opnieuw al je energie in een voettocht giet. En nog wel weer met de dames! Wow.....Peter en ik hopen dat je een zinvolle en fijne periode tegemoet gaat. Veel succes en we volgen je!

xxx
    Okkie
  7. Ramon Saueressig:
    22 augustus 2020
    Wordt weer een mooie tocht zo te zien. Zet 'm op!