Peter's Camino naar Santiago de Compostela, dag 91

12 september 2016 - Tardajos, Spanje

Anne en Marie-Claire blijven twee dagen in Burgos in een mooi hotel, Meson del Cid, pal tegenover de kathedraal. Jean-Francois, Anne's man , is ook 2 dagen overgekomen. Ze hadden mij gisteren uitgenodigd om met hen te gaan dineren. Voor het gemak had ik maar hetzelfde hotel geboekt. We hebben een genoeglijke avond beleefd in het hartje van Burgos.

Vanochtend hebben we nog samen ontbeten en toen ben ik vertrokken. Ik heb eerst nog een audio-tour gedaan in de kathedraal. Je kunt er uren ronddwalen in de kapellen die even groot zijn als normale kerken in Nederland, of in de kathedraal binnen de kathedraal of in het aanliggende klooster. Het houdt gewoon niet op. Maar na 2 uur was mijn opnemingsvermogen ten einde en ben ik vertrokken.

Daarna heb ik nog 10 km gelopen naar Tardajos. Nu heb ik de grote stad Burgos achter me gelaten en kan ik morgen met frisse moed aan de Mesetas beginnen

1. Piet Rosenhart:
    12 september 2016
    Ha, Tardajos! In de kleine albergue heb ik in 2007 en 2013 ook overnacht. Na Tardajos begint de meseta: veel zon en weinig schaduw! Ik liep vandaar naar Itero de la vega en sliep daar in de eerste herberg aan het begin van het dorp. Er is daar een slaapzaal en er zijn kamers.Heerlijk gegeten en in 2013 ontmoette ik daar een leuke dame uit Rouen. Waarmee het dus nog steeds "aan" is.
  2. Okkie:
    13 september 2016
    De cherubijntjes zijn pelgrims die hun tocht op een enigszins 'luxe' wijze proberen te volbrengen. Gelijk hebben ze. Wel heel prettig voor jou dat je deze avond weer 'op niveau' hebt mogen converseren. Lukt het nu al iets beter? Zou toch fijn zijn want het lijken me vrienden voor het leven te worden.

Ik hoop voor jou dat de Mesetas niet echt veel erger is dan dan het lopen in die dorre woestenij die je onlangs op een van je foto's toonde. Ben echter bang dat die hoop ongegrond is.

In ieder geval wens ik je heel veel sterkte en succes om de volgende etappe tot een goed einde te volbrengen.