Peter's Camino naar Santiago de Compostela, dag 75

27 augustus 2016 - Sauveterre-de-Béarn, Frankrijk

Vroeg (6 uur) opgestaan na de rustdag en vol goede moed vertrokken. Mijn blaren waren redelijk hersteld, ik had er niet veel hinder van. Vandaag ben ik naar Sauveterre-de-Béarn gelopen, ruim 20 km.  Om 3 uur 's middags was ik er al. De omgeving wordt steeds mooier met de Pyreneeën in zicht. Veel meer afwisseling dan in Les Landes en ook meer steile heuvels. Ik heb een paar keer naar adem moeten happen om boven te komen.

Onderweg heb ik met Maran, mijn dochter, geappt. Zij is met haar vriendin Willemien op weg hier naar toe om vakantie te vieren. Ze zijn ook van plan om een dag mee te lopen. Als goed is komen ze straks aan hier op de camping in Sauveterre en kunnen we nog samen gaan eten.

1. Okkie:
    27 augustus 2016
    Wat fijn dat het goed gegaan is vandaag! Zo zie je maar dat een dagje rust een vermoeide mens goed kan doen. Langzaam aan, dan breekt het lijntje niet.

Helemaal goed dat je de twee zingende dames vandaag even kunt inruilen voor twee a-muzikale (?) dames. Wel spijtig dat die twee meiden maar één dagje van hun vakantie willen opofferen om jou fysiek te ondersteunen. Waarschijnlijk zorgen ze de rest van hun vakantie, of tenminste het grootse gedeelte ervan, dat het jou verder aan niets gaat ontbreken.

Veel plezier toegewenst met je twee ondersteunende engelen en hopelijk krijgen zij ook morgen vleugels...
  2. Hans h:
    28 augustus 2016
    hallo Peter, fantastisch man. Ondanks een vervelende blaar toch doorgaan. De echte pelgrim! 38 graden halen we hier niet, wel 34. Sterkte in de bergen en geniet.
  3. Tineke:
    28 augustus 2016
    Hallo Peter, wat een prachtig verhaal tot nu toe. Ga jij via de noordelijke route in Spanje? Mijn broer Hans vertrekt op 4 september vanaf Irun en hoopt na 5 weken in Santiago te zijn. Maar voor hem is de route belangrijker dan de bestemming halen. Wie weet komen jullie elkaar tegen. Groeten vanuit Wijchen.