Peter's Camino naar Santiago de Compostela, dag 70

22 augustus 2016 - Gaillères, Frankrijk

In de gite in Rochefort sliepen ook Andrew en Pedro. Ik was verbaasd dat Andrew al zover gekomen was. Hij had nog steeds geen slaapzak en veel blaren. Iedere keer kwamen er weer nieuwe. Hij was doodmoe want hij had de nacht ervoor in het bos geslapen. Hij had zijn tent midden op het pad opgezet. Want direct naast het pad begon het dichtbegroeide bos en hij had de hele dag nog geen auto gezien. En jawel hoor zijn tent stond nog niet of er doemden in de verte twee koplampen op. Een paar minuten later stond er een gigantische bosbouw vrachtwagen volgeladen met hout voor zijn tent en kon Andrew die gaan opbreken. Hij heeft zijn tent daarna op dezelfde plek weer opgezet maar van een goede nachtrust was geen sprake meer.

Pedro is een Fransman uit Bordeaux die wat aan het rondfietsen is door Frankrijk. Hij heeft geen duidelijk plan en fietst iedere dag totdat hij moe is en gaat dan een slaapplek zoeken. Soms met hulp van de Daklozentelefoon die ze hier in Frankrijk hebben. Hij heeft zijn fiets volgeladen met tassen en moet regelmatig afstappen omdat hij de berg niet op komt.

Geert en ik hadden vandaag een rustige dag na de lange tocht van gisteren. Het was wel warm maar de route was maar 15 km naar Gaillères waar we in een goed verzorgde Gite D'Etappe slapen.

1. Vonne:
    23 augustus 2016
    Hoi Peet
    Ik volg je nog steeds, schitterend die verhalen en zo met de medemens lopen .. Zo ben je toch haast nooit alleen,en de mensen die je tegen komt, leuk... Je geniet duidelijk.. Je bent al ver.
    Geniet ze, en wij ook.
  2. Okkie:
    23 augustus 2016
    Gelukkig, komen we onze Andrew weer tegen.
    Ik had me inmiddels al een paar keer afgevraagd of hij inmiddels op zijn schreden was teruggekeerd....Wel een doorbijtertje hè die jonge Engelsman. Nog steeds geen wandelschoenen maar een paar aftandse sandalen en gewoon blik op oneindig en doorstappen. Ik ben trots op 't manneke!

Wat grappig hoe die Pedro zich voortbeweegt met fiets en tassen. Zou hij in het normale leven ook een niet al te vastgelegd leventje leiden aangezien Pedro op de hoogte is van een "Daklozen- hulplijn"?

Leuk al die ontmoetingen te mogen meelezen!
    Fijne dag vandaag. Succes.
  3. Els koster:
    24 augustus 2016
    Wat beleef je veel en geniet ik van je verhalen over de personen onderweg.Gr Els