Peter's Camino naar Santiago de Compostela, dag 69

22 augustus 2016 - Gaillères, Frankrijk

Vandaag de grote vuurdoop voor Geert. We lopen naar Rochefort en dat is 37 km. Alle tussenliggende overnachtingsadressen waren vol dus we hadden geen keus. We zijn om 9 uur gaan lopen en kwamen om 19 uur aan in Rochefort. Een flinke tippel. Gelukkig was het niet zo warm. De route was weer net zo saai als gisteren. Hij liep zelfs kilometers lang langs de autobaan. We zijn van Gironde in Les Landes terecht gekomen maar dat is niet veel beter. Gelukkig kwamen we onderweg de Franse pellegrina's tegen zodat we toch nog wat te lachen hadden

Onze dag werd gemaakt door Jean, de beheerder van de gite in Rochefort. Jean is 80, hij jaagt op herten en wilde zwijnen en hij vist 300 km ver op zee op tonijn. Een energieke, vriendelijke man. Wij waren al in de gite toen hij kwam aanzetten met hertenpaté en een fles Saint Emilion Grand Cru. Hij heeft ons geleerd hoe we Confit de Canard moesten bereiden met aardappels uit zijn eigen tuin. Kortom een feestmaaltijd die we dubbel en dwars verdiend hadden.

1. Walter van Hulst:
    22 augustus 2016
    Heeft Geert ook samenzang gedaan met de dames? Lijkt me echt iets voor hem... :-)
  2. Okkie:
    23 augustus 2016
    Hemeltje, een Grand Cru nog wel! Voor normale mensen komt na regen zonneschijn maar voor jou opent de hemel zich als het weer een dagje tegen heeft gezeten of super saai is geweest.

Hertenpaté, Confit de Canard en ook nog weer een ontmoeting met de twee zingende engelen die jullie beiden met een gouden lepel de rijstepap met Rochefort naar binnen helpen, ja, dan kan de dag niet meer stuk!

Ik hoop dat het vandaag een stuk minder saai zal zijn en wens jullie een goede tocht toe.