Peter's Camino naar Santiago de Compostela, dag 68

20 augustus 2016 - Gaillères, Frankrijk

Na de regenbuien van vannacht hebben we besloten om Geerts lekkende tentje, natte slaapzak en -matras niet mee te nemen en de komende dagen te gokken op onderdak in gites en chambres d'hotes. Even bijkomen in Bazas met een kop koffie en een Frans ontbijtje. Daarna op naar Captieux, ongeveer 18 km. We lopen in Gironde een ontzettend saai plat gebied met veel aangeplante dennenbossen.

De route gaat over een vergane spoorlijn en is dus kaarsrecht. Dit blijft zo de komende dagen. Wat dat betreft heeft Geert het niet getroffen, en hij had nog wel zo graag in de bergen gelopen. In Captieux is een gemeentegite. We moeten de sleutel ophalen in een café waar ze niet bepaald vriendelijk zijn. Gelukkig is de gite prima. Een klein huisje met alle voorzieningen en zelfs een tuin erbij. Het dorp is verder helemaal uitgestorven. Gelukkig is er een kleine supermarkt open en een afhaalpizzeria, zodat we in de tuin konden genieten van een pizza en een fles wijn.

1. Pien:
    22 augustus 2016
    Ha lieve mannen. Wat leuk dat onze Geert een tijdje meeloopt! Succes hoor.
    Jaap, mijn broer die de Camino 2 jaar terug vanuit Den Bosch heeft gelopen, is inmiddels van jouw blog op de hoogte. Dus als je zijn naam in de reacties tegenkomt, weet je aan wie hij is gelinkt. Hij vindt het leuk om tw lezen dat je ook bent geweest waar hij heeft gelopen en geslapen, en dat je veel dingen opmerkt die hij ook zag.
    Keep safe!!! Xxx
  2. Okkie:
    22 augustus 2016
    Heel verstandig om lekkend en doorweekt materiaal achter te laten en ervan uit te gaan dat er overdekte slaapplekken genoeg zijn om jullie te laten recuperen voor de daaropvolgende dag.

Het is natuurlijk wel jammer voor buurman c.q. zwager Geert dat er in de verste verte even geen berg te bekennen is maar we mogen er hopelijk toch wel van uitgaan dat buurman eerst even gekeken heeft waar hij terecht kwam en welke kant hij op moest om aan zijn weektocht te beginnen. Echt teleurgesteld kan buurman daarom niet zijn dus ik zou me daar niet al teveel zorgen over maken.

Als de route kaarsrecht is kunnen jullie daardoor niet makkelijk van het rechte pad afwijken dus drink er vanavond gewoon een extra op, neem het er lekker van en morgen uitgerust met rechte rug en volle maag richting eerstvolgend stationnetje...

Succes!