Peter's Camino naar Santiago de Compostela, dag 47

30 juli 2016 - Bénévent-l'Abbaye, Frankrijk

We deelden gisteren de slaapkamer met een Duitse moeder en dochter (19 jaar) die drie jaar gelden gestart zijn vanuit hun woonplaats Frankfurt. Deze keer konden ze 2 maanden lopen en verwachten uit te komen in Léon in Spanje. Moeder heeft speciaal daarvoor in het afgelopen jaar een cursus Spaans gedaan. Misschien had ik dat ook moeten doen?  De dochter Amanda begint, als ze terug is uit Léon, met een studie Theologie in Mainz. Vandaag slapen ze weer in dezelfde gite als wij, maar nu op een eigen kamer.

Een ander interessant koppel gisteren aan tafel was Martijn en Mieke. Een jong Belgisch stelletje uit Gent. Ik had hun namen al een paar keer gezien in verschillende gastenboeken van overnachtingsadressen, maar ze liepen steeds één of twee dagen voor me. Grappig dat ik ze nu tegenkwam. Ze slapen zoveel mogelijk in hun tent en hebben maar een heel beperkt budget. Als het enigszins kan proberen ze gratis te overnachten en schromen niet om bij mensen aan te bellen om te vragen of ze daar hun tent mogen opzetten. Vaak lukt dat en krijgen ze er nog een maaltijd bij. We hebben Martijn en Mieke vandaag nog wel getroffen onderweg maar ik weet niet waar ze uiteindelijk terecht gekomen zijn.

1. Okkie:
    31 juli 2016
    Ik blijf met verbazing lezen over alle mensen die jij/jullie op je pad tegenkomen. Heel leuk om al die verschillende mensen hier in je blog te mogen ontmoeten. Ook mooi op welke wijze jij je medepelgrims omschrijft. Het lijkt erop dat jouw blik naar anderen steeds scherper wordt of dat je dat altijd gehad hebt en ik dat in ieder geval dat nooit opgemerkt heb.

Toch een hele waardevolle reis die zich nu langzaam in je blog begint uit te kristaliseren.
    Alvast veel dank hiervoor.

Succes vandaag.
  2. Walter van Hulst:
    31 juli 2016
    Hoe ervaart Monique het? Gaat zij ook een keer bloggen?
  3. Vonne:
    31 juli 2016
    Wat mooi, ik sluit me aan aan het verhaal van Okkie..
    Ik begrijp dat jij of jullie het tentje niet gebruiken??? Terug gestuurd of????
    Jullie doen het goed...