Peter's Camino naar Santiago de Compostela, dag 44

27 juli 2016 - Gargilesse, Frankrijk

Het huis van Pascal en Michel is werkelijk heel bijzonder. Zo kregen we vanmorgen ontbijt aan een enorme tafel waar in de film een kasteelheer en - vrouw eten op 8 meter afstand. Pascal liep nog in zijn ochtendjas en kwam telkens kijken of we niets tekort kwamen. Toen we uiteindelijk wilden vertrekken, trommelde Pascal Michel op en zijn moeder om afscheid te nemen. Michel liep nog een stukje met ons mee met zijn bretels, vlinderdasje, pofmouwen en wandelstokje. Een adres om niet gauw te vergeten.

We wilden vandaag maar 16 km lopen naar Gargilesse. Een pittoresk kunstenaarsdorp dat in de winter helemaal uitgestorven is. Vandaag was het andersom. Monique liep als een haas en ik was niet vooruit te branden. Vannacht ben ik snipverkouden geworden. Mijn hoofd zit dicht en ik heb weinig energie. Hopelijk is het gauw over.

1. Maran:
    27 juli 2016
    Maak eens een selfie met Mo
  2. Monique Z:
    27 juli 2016
    Wel op de been blijven, hoor Peter!
    (overigens wel een heftige reactie op een nacht met vier vrouwen...)
  3. Jeanne enTon:
    27 juli 2016
    Peter en moniqueleuk om al die prachtige verhalen/ belevingen van jullie te mogen lezen. Ik geloof echt dat het een hoog gehalte smet vires bevat.wie weet. Maar wij hebben het Pieterpad nog niet helemaal gelopen
    Veel plezier nog en ik blijf jullie volgen
  4. Marlies:
    28 juli 2016
    Zo zie je maar.. die Monique gaat goed! en Peter hopelijk is het een kleine verkoudheid, het is prachtig wat jullie mee maken,genieten maar met z' n tweetjes.
  5. Fons van Sambeek:
    Ha die Peer en Monique,
    Maran heeft tuurlijk helemaal gelijk, zo nu en dan een selfie moet kunnen. Ik begrijp dat de camino er een is met up en down's maar wat geweldig is zijn de ontmoetingen met anderen. Ik lees je updates iedere dag met veel plezier maar blijf na het lezen met gevoelens van heimwee achter. Jullie nog veel plezier en verwondering toegewenst, groet, Fons.
  6. Okkie:
    28 juli 2016
    Heerlijk om nu te lezen hoe de lecture eruit zag. Ik had me al zo ongeveer iets voorsteld maar die pofmouwen en wandelstok doen werkelijk de deur dicht. Heel jammer dat je hem niet even met je camera hebt kunnen vereeuwigen.

Vervelend dat je nu verkouden bent geworden. Dan toch een kleine opgeheven vinger vanwege onterecht klauterende dames?
    Behandel Monique met alle regards waar ze recht op heeft en je zult zien dat deze verkoudheid oplost als sneeuw voor de zon.

Succes, en maak er weer iets moois van met z'n tweetjes