Peter's Camino naar Santiago de Compostela, dag 36

19 juli 2016 - Lurcy-Lévis, Frankrijk

Om de week schrijf ik een ansichtkaart naar mijn moeder en mijn schoonvader. Het is altijd een heel gedoe, maar ik geloof dat ik ze er wel een groot plezier mee doe. Meestal hebben ze geen postzegels bij de kaartverkoop. Je moet dan op zoek naar een postkantoor en dat gaat dan zoals gisteren bijvoorbeeld. Ik liep het plaatsje St. Parize Le Chatel binnen en daar stonden bordjes La Poste. Ik die bordjes volgen, een heel eind om. Dan zie ik een fietser omdraaien en naar me toe fietsen. "De Camino is de andere kant op". "Ja, maar ik volg de bordjes La Poste." "O, het postkantoor is al lang opgedoekt, maar in het volgende dorp is er nog één." Vervolgens legde hij precies uit hoe ik weer op de Camino kon komen.

Kom ik vlak na half vijf in het volgende dorp, waar ik zou overnachten. Is het postkantoor net gesloten. Vanochtend ben ik vol goede moed weer naar dat postkantoor gegaan en warempel het was open. Er was één klant voor me. Afijn een half uur later was ik aan de beurt en heb meteen voldoende postzegels gekocht voor de rest van de Camino in Frankrijk.

De rest van de dag heb ik 25 km geploeterd bij 36 graden. Onderweg heb ik 3 liter water gedronken en in een café vlak voor de finish nog twee halve liters bier, heerlijk is dat dan. Ik heb wel bedacht dat het tijd is voor een rustdag want morgen wordt het weer 36 graden. Het treft dat ik nu op een camping sta waar je koud bier kunt krijgen, ontbijt en avondeten. Wat wil een pelgrim nog meer.

1. Peter en Christian:
    19 juli 2016
    Klinkt goed - nog een goed glas wijn en het is perfect.
    De Cablis viel goed in de smaak bij Monique.
    Denkt dat dit mede te maken heeft met haar vooruitzichten.
    Wij wensen jouw/ jullie unne bonne continuation du camino!
  2. Maran:
    Lekker zeg!
  3. Wilma:
    Hoi pelgrim!
    Iedere dag lezen we je verhaal. Leuk je zo te volgen. En die kaarten vallen inderdaad goed in de smaak. Hij is er heel blij mee en vertelt steeds vol trots dat hij weer een kaart van je heeft gehad!
    Geniet van je rustdag, lijkt me een goed plan. Was al verbaasd dat je er nog steeds géén had gehad!! Pffff. Petje af hoor!!
    Blijf genieten, blijf schrijven en veel plezier met Mo de komende weken!!
    Liefs Wilma
  4. Pierre en Gerda:
    20 juli 2016
    HoyPeter! Wat geweldig wat jij daar presteerd! Alle respect, ook hoe je met weinig woorden en beelden ons laat meegenieten! Over hoge temperaturen kunnen wij ook meepraten! Goed voor de training van Monique en Geert ! Heel veel succes van Pierre en Gerda!
  5. Marlies:
    20 juli 2016
    Ha Peter! Goed op weg! respect hoor! Zeker dagje op de camping blijven onder een boom en het lijf ten ruste leggen..zou ik zeggen..Ook hier heel warm.
    Wij wensen jou en Monique een mooie tijd, we genieten met jullie mee X Marlies.
  6. Okkie:
    20 juli 2016
    Morgen echt een relax-dag nemen! Het is bijna niet te doen om in dit weer al die kilometers weg te stappen! Misschien heeft de camping een zwembad(je). Kun je meteen eens proberen of al je andere spieren eveneens naar behoren functioneren....

Vlei je morgen maar heerlijk in het wuivende graan, koele gras of wat er dan ook voorhanden is. Misschien wel een hangmatje tussen twee schaduwgevende oude eiken of zijn dat soort bomen inmiddels vervangen door naalddragende broeders?

In ieder geval, de boodschap is duidelijk: neem het er lekker van en dan zien we vrijdag wel veer verder.
    Geniet ze!
  7. Henk renting:
    20 juli 2016
    rusten peer, rusten, luister naar je lijf....en neem morgen nog maar een paar van die heerlijke witschuimende koele jongens terwijl je je vermoeide ledematen zachtjes hebt uitgestrekt op whatever ondergrond, mijmerend onder het loverdak met een grassprietje in je mond, de natuur tsjilpend en zoemend in je oor en denk dan maar aan ons arme stervelingen in het kleine nederland die elke dag zitten te wachten op je verhaal.......
    jaloers als we zijn
    groetjes, hou je taai