Peter's Camino naar Santiago de Compostela, dag 26

9 juli 2016 - Roffey, Frankrijk

Ik heb heerlijk geslapen in mijn tuinhuisje. Nu had ik ook een lekkere fles Bordeaux gekregen van mijn gastvrouw om Monique's verjaardag te vieren.  De tocht van gisteren had me 2 blaren opgeleverd, die ik vanmorgen goed ingetaped heb. Het eerste stuk van mijn route vandaag ging 10 km door een bos met veel modder en omgevallen bomen.

Ik was om 13:30 in Evry-le-Chatel waar een kruidenier en een restaurantje was. De kruidenier zou om 14:00 weer open gaan, dus ik kon mooi een kop koffie in het restaurant drinken en daarna mijn lunch bij de kruidenier inslaan. Aan het tafeltje naast mij zat een Belg die een praatje begon. Hij was met de fiets zijn eigen Tour de France aan het rijden. Hij had een route uitgestippeld langs eeuwenoude wegen.

Best een aardige man maar hij bleef maar praten en vragen stellen, terwijl ik nog een nieuwe route wilde uitstippelen omdat locals me geadviseerd hadden om de volgende 15 km bos te vermijden vanwege de blubber en de muggen. Ten einde raad ben ik maar weggevlucht en heb ergens in een parkje mijn nieuwe route uitgestippeld. De kruidenier was om 14:30 nog steeds niet open, waarnemers ik zonder lunch verder gelopen ben.

Vandaag is Peter Maessen uit Kessel aangekomen. Hij gaat een week met me meelopen. We troffen het vanavond in onze B&B. Een leuke gastvrouw die heel lekker voor ons gekookt had. We zijn 600 meter in de Bourgogne en we kregen meteen een fles Chablis bij het eten. Dat belooft wat voor de komende dagen!

1. Mien van der Mijl:
    10 juli 2016
    Wat heerlijk Peter om iedere dag mee te kunnen genieten van jouw verslag. Fijn dat je de komende dagen gezelschap hebt. Hou je taai. En geniet!!!
  2. Theo:
    10 juli 2016
    Ha Peters, best apart om dit samen te doen. Veel amusatie en geniet samen van alle ontberingen en geneugten.
    Theo
  3. Okkie:
    10 juli 2016
    Ik was gisterennacht al aan mijn berichtje naar jou begonnen. Alle bezoekers die we hier krijgen horen van mij over jouw tocht. Een van hen wilde onderhand wel eens zien (Zweedse protestanten) over wat voor soort reis ik het elke keer had.

Ik scrolde terug naar een van je eerste verslagen (met foto's) en vol ontzag werd mijn Ipadje doorgegeven. Toen ik er ook nog bij vertelde wie je was (nachtelijke ontmoetingen met vreemde mannen in een Italiaans B&B), was het respect tot onklimbare hoogte gestegen.

Namens al die personen moet ik je een hele goede en veilige tocht toewensen. Bij deze.

Toen ik weer wilde terugkeren naar wat ik geschreven had was mijn tekstje verdwenen. Aangezien het al bijna half 2 was legde ik er toen maar de pannen op. Vandaar nu een ietwat 'verlate reactie'.

Fijn dat je weer even niet alleen loopt!
    Laat het weer goed gaan vandaag. xxx
  4. Odette:
    10 juli 2016
    Enjoy the day en andere Peter veul plezeer komende week.
  5. Marlies:
    10 juli 2016
    Ha manne! Allereerst Monique nog proficiat! en jullie en hele mooie week samen, even een maatje, gezellig , hopelijk geen blaren meer , ook voor Peter!