Peter's Camino naar Santiago de Compostela, dag 6

19 juni 2016 - Andenne, België

Vandaag kwam Lisette Monique ophalen. Ze was er rond de middag. Monique tracteerde op een lunch voor de moeite van het ophalen. Daarna was het afscheid. Wel gek, nu moet ik alleen verder. Was even slikken.

Mijn route was vandaag niet zo lang, 19 km. Ik had prachtig wandelweer. Wel sneu voor Monique, net nu ze weg is. Ik moest me ontzettend concentreren op de spekgladde modderige ondergrond en de bomen die over het pad lagen. Door de vele regen is de grond zo slap geworden dat er veel bomen omgevallen zijn. Ik was dan ook erg verrast toen er ineens een lama naast me opdook, wel nog achter een hek.

Ik slaap vannacht in Andenne bij Marie en Thibault. Ze hadden de sleutel bij de buren neergelegd en ik zit nu alleen in hun huis. Volgens mij zitten ze midden in een verbouwing die al jaren duurt. Ze zouden pas laat thuiskomen. Er lag een briefje dat ik op de 2e etage kan slapen en dat er een probleem met de electriciteit is. Ik ben benieuwd of ik ze vanavond nog zie.

1. Mien van der Mijl:
    19 juni 2016
    Ja, wel vreemd dat je nu alleen verder moet. Maar ik neem aan dat het contact voor de rest van de reis intens goed zal zijn! Ik lees jouw verslag iedere dag aandachtig. Prachtig toch dat je zoiets mag beleven?
  2. Walter van Hulst:
    19 juni 2016
    Geen toeval, Peter. Duidelijk geval van spiritueel teken, Lama is een titel voor een religieus leraar, vergelijkbaar met een goeroe en wordt gebruikt in het Tibetaans boeddhisme. Je weet wel, Dalai Lama.... :-)
  3. Wilma:
    19 juni 2016
    Nog meer succes vanaf nu! Ook wij blijven je trouw volgen!
    Geniet!
  4. Pien:
    20 juni 2016
    Zal ff wennen zijn zonder Mo. Maar onderweg kom je vast andere caminolopers tegen. Echt alleen zul je niet zijn. Gelukkig is het weer beter want dat maakte het wel zwaar de afgelopen week. Lekker lopen en keep safe. Xxx
  5. Gerry:
    20 juni 2016
    Nu alleen gaan lopen is toch wel anders he! Gelukkig zit het weer mee, dat maakt het wat gezelliger. Spannend hoor, ergens lopen waar je niet eerder geweest bent; alles is nieuw voor je. Dat lijkt me wel heel leuk. Heel veel sterkte!
  6. Corry en As Dings:
    20 juni 2016
    Ook wij laten jou op papier niet in de steek en volgen jou met veel interesse.
    sterkte als einzelganger! Groetjes van Corry en As.
  7. Monique Verdellen:
    Hoi Peter,

Wat een weer om elke dag zoveel kilometers te lopen.
    Leuk om het verslag te lezen van wat je meemaakt elke dag.
    Veel wandelplezier.
    Ook leuke foto's die je er bij doet.
    Zal het verloop van de tocht zeker blijven volgen.
    Groetjes,
    Monique

8. Inge Ramakers:
    Succes in je uppie!
    Erg leuk om je verslagen te lezen.
    Voor Monique ook toi, toi, toi zonder jou!
    Groeten van Inge
  9. Fons van Sambeek:
    21 juni 2016
    Peer, ik lees nu pas je berichten, geen mail gezien omdat ik ruim een week ben opgetrokken met onze N-Z vrienden. Leuk je blog te volgen, feest van herkenning. Het echte werk, spiritueel bedoel ik gaat nu dan ook echt beginnen. Je hebt wel teveel volgers volgens mij. Doel is toch loskomen en binnenkomen bij jezelf...