Peter's Camino naar Sanriago de Compostela, dag 21 en 22

5 juli 2016 - Anglure, Frankrijk

Sommige dagen gaan niet zo soepel. Gisteren was er zo één. Er was beter weer voorspeld voor de hele week. Daar had ik me een beetje op ingesteld. Fout, zodra ik op pad ging begon het te regenen. Dat duurde uren. Als het regent maak je sneller fouten. Door de regen op je capuchon hoor je het verkeer niet zo goed en moet je extra opletten. Je kijkt minder vaak op de kaart en je mist eerder een routeaanduiding. De route ging een kilometer langs een drukke weg en daar miste ik een afslag zodat ik nodeloos lang langs die drukke weg liep en nog terug moest ook.

In Sézanne had ik mijn tent opgezet op de Gemeentecamping, die 20 minuten lopen van het centrum ligt. Daarna een restaurant zoeken en een supermarkt. De enige supermarkt die open was lag 15 minuten lopen buiten het dorp aan de andere kant. Vervolgens waren bijna alle restaurants gesloten en toen ik terugkwam op de kamping had een Duitser zijn enorme camper pal voor mijn tentje gezet mijn zijn deur naar mijn "deur".

Ik denk dat Jacobus een teken gegeven heeft dat ik op moet passen met luxe  pelgrimeren met Champagne en zo. Daarna is alles weer goed gegaan en ben ik nu in Anglure, waar ik vanavond bij particulieren overnacht.

1. Mariëlle:
    5 juli 2016
    Je doet het super Peter! Knap. Je mag dit niet zIen als straf voor een luxe dag. Je moet jezelf ook af en toe belonen. Ook God had één keer per week een rustdag. Dus jij minstens 2
  2. Vonne:
    5 juli 2016
    Nou... Je doet het super, weer wat kilometers verder en daar gaat het om.. Na luxe komt regen en na regen??? Zonneschijn... Ff geduld... Het doet me toch ff denken of ik niet beter in aug. kan vertrekken dan is al die regen wel voorbij.. Ik schrijf al je plaatsen op waar je geweest bent, geniet ervan..
  3. Michiel Gommans:
    5 juli 2016
    Ledigheid is des duivels oorkussen!
  4. Okkie:
    6 juli 2016
    Het spijt me te moeten lezen dat het zo tegenzat met al die regen en zo. Alsof de muggen en de vette grond al niet lastig genoeg waren.....

Wat me dan wel weer verbaasd is het feit dat je je opwindt over een "buurman" die het leuk vindt om een babbeltje met jou te maken en daarom de voordeuren al naar elkaar gericht had. Je hebt immers toch ook eerder met een paar andere heren ergens op de stoep een fles wijn weggewerkt?

Een grote kan Duits bier hoeft dan toch geen enkel probleem te zijn. Al lurkende gezellig kletsen over voetbal of het weer in het buitenland of waarover dan ook. Maar misschien was het verschil tussen je luxe weekend en de dagelijkse realiteit ineens te groot; boven een bepaalde leeftijd blijkt het lastiger omschakelen.

Weer even een paar daagjes gewoon flink doorbijten en doorstappen. Je hebt geen andere keus en ook al is het best vaak heel lastig, jij kunt dat Peer!

Nog steeds met heel veel respect wens ik je een fijne dag toe na je verblijf in hopelijk een heerlijk bedje na een zalige maaltijd.

Ik lees het wel vandaag of morgen.
    Loop ze!
  5. Harry Ansems:
    Hoi Peter

Wel een tegenslag gisteren. Maar kop op. Volgende week ga ik in Frankrijk kamperen (Elzas). Ik neem altijd goed weer mee. Dus het zal er vanaf komende week ongetwijfeld zonnig uitzien in Frankrijk. Reken daar maar op.
  6. Henk renting:
    6 juli 2016
    altijd hetzelfde met die duitsers....niks van aantrekken
    lekker slapen, uitrusten en morgen weer vol goede moed
    zo gaat ie goed, zo gaat ie beter, al weer een kilometer
    groetjes van henk en ria