Camino Primitivo 2020, dag 6

24 augustus 2020 - Grandas de Salime, Spanje

Mijn Franse vriendinnen waren nog niet bijgekomen van de zware etappe van gisteren en besloten vandaag een taxi te nemen.  Ik vond het een hele relaxte etappe. 18 km en voornamelijk dalend. Op driekwart een prachtige pauzeplek aan de rand van een stuwmeer. Daar heb ik een paar uur zitten kletsen met Nederlanders die ik ‘s ochtends tegenkwam. Wel lekker om weer eens gewoon Nederlands te praten. Vanavond drong het nieuws hier door dat het Nederlandse Ministerie van Buitenlandse Zaken in zijn oneindige wijsheid besloten had om heel Spanje per direct op Oranje te zetten. Ongelooflijk hoeveel boter ze op hun hoofd hebben in Den Haag en hoe weinig kennis van zaken over hoe het er werkelijk aan toe gaat in Spanje.

1. Maran:
    24 augustus 2020
    Mooie foto’s pap! Ik proef enige ontevredenheid over code oranje. Paar goede flesjes wijn mee naar huis nemen op de terug weg. Dan kom je die 10 dagen wel door.
  2. Paul:
    25 augustus 2020
    Schitterende plaatjes Peer. Misschien teruglopen vanuit code oranje. Dan zal het wel allemaal opgeheven zijn.
  3. Gerry:
    25 augustus 2020
    Je krijgt echt wel een alleen op de wereld gevoel bij die foto's.
  4. Fons van Sambeek:
    25 augustus 2020
    Hulde Peer, qua prestaties en foto's.
  5. Okkie:
    25 augustus 2020
    Even geen reactie op je tocht, slechts de aanbeveling om een carrièreswitch te overwegen......
    Iemand die op deze manier zijn omgeving zo pakkend in een kader kan weergeven: wow!
  6. Mien van der Mijl:
    25 augustus 2020
    Prachtige foto's Peter. Jammer voor de 2 dames, hoop dat het morgen wat beter gaat. Geniet nog van de camino, maar zo te zien en horen gaat dat zeker lukken. En ja, de corona maakt ons allen soms een beetje moedeloos, helaas.
  7. Rob:
    25 augustus 2020
    Dat potje tennis wordt dus een paar weken later.