Camino Primitivo 2020, dag 12

30 augustus 2020 - Melide, Spanje

De herberg O Candido waar we vannacht verbleven was charmant en gastvrij maar ik had zo mijn twijfel over de hygiëne. Dat werd vanochtend bevestigd door een bezoeker op mijn kamer, een flinke kakkerlak. Er liep ook een jonkie, dus er zullen er wel meer zijn.  Vandaag is het zondag. Het al zo stille Spanje was compleet uitgestorven. De tocht vandaag eindigde in Melide. Normaal is het er stervensdruk met pelgrims omdat de Camino Primitivo en de Camino Frances daar samenkomen. Melide was vandaag een spookstad. Heel macaber. Tot slot ging ik naar de VVV om e.e.a. te weten te komen over Melide. De jongeman daar vertelde me dat alle drie de kerken gesloten waren omdat de pastoor geveld was door Covid.

1. Gerry:
    30 augustus 2020
    Jeetje, wat een ellende daar.. ik moet wel erg lachen om jou verhaal. Kom net uit de kroeg en heb teveel gedronken en dan jou verhaal... wat een lol.
  2. Okkie:
    30 augustus 2020
    Beste Peer, als dat beest op jouw foto een kakkerlak is dan ben ik de Kerstman! Foto ook laten zien aan mijn echtgenoot en die moest hard lachen..... Sorry! Fijne tocht verder zonder ongedierte, geniet er nog van.
  3. Maran:
    Heeft de pastoor zich niet aan de 1,5 meter gehouden
  4. Mien van der Mijl:
    30 augustus 2020
    Ieuw, wat een naar beest, zou niks voor mij zijn. Het wandelen op zich wel, loop ook iedere dag 10 tot 20 km. Vanaf begin corona, je moet toch wat. Maar jouw verhalen blijven wel boeien. Jammer voor meneer Pastoor!!! Kijk weer uit naar het verslag van morgen. Ga zo door Peter.
  5. Mien van der Mijl:
    30 augustus 2020
    Ben me bewust dat mijn 20 km per dag niet te vergelijken zijn met jouw prestaties!!
  6. Els Koster:
    31 augustus 2020
    Dag Peter.Gezellig toch huisdieren.Alles is anders door Corona. Hele sfeer,dat maakt deze periode zo bijzonder.Ik geniet van jou foto,s.
  7. Henk renting:
    31 augustus 2020
    betekent candido niet toevallig zoiets las "verborgen"? zou wel toepasselijk zijn hier. wat een luxe daar, een pastoor voor drie kerken.....awel..