Camino Primitivo 2020, dag 1

19 augustus 2020 - Grado, Spanje

Vandaag de eerste echte loopdag. Vermeldenswaardig is nog dat we gisterenavond de pelgrimszegen ontvangen hebben van een ongeïnteresseerde pastoor. Meestal zeggen ze iets persoonlijks maar deze niet. Hij raffelde de zegen af en trok daarna spoorslags zijn toog uit. Tot onze verbazing verscheen daaronder een hele dikke buik omkleed met een fel gekleurd bloemetjesshirt. Een paar minuten later zagen we hem met zijn opvallende verschijning op de hoek van een plein. Hij stond duidelijk op iemand te wachten en keek voortdurend op zijn mobieltje. Wij konden niet nalaten te speculeren of hij op een man of een vrouw stond te wachten. Een paar minuten later reed een klein autootje langzaam langs hem en stopte 50 meter verder. Er stapte een ........ man uit die onopvallend terugliep naar de pastoor. Vervolgens liepen ze samen naar de auto en vertrokken. Hij had ongetwijfeld belangrijker zaken te doen dan een paar pelgrims zegenen.

De eerste loopdag is trouwens, misschien wel door de zegen, goed verlopen.  Met mijn mondkapje Oviedo uit en daarna zonder dat onding de bergen in. Het waren 27 warme kilometers en dat viel niet mee. Ik moet de komende dagen nog wat loopconditie opbouwen.

1. Mien van der Mijl:
    19 augustus 2020
    In ieder geval al een bijzondere start van jullie Camino!!! Succes voor ieder!!!
  2. Gerry:
    20 augustus 2020
    Wat fantastisch om weer "mee te kunnen lopen".. zet m op!
  3. Jos Fassaert:
    20 augustus 2020
    Wat een valse start dreigde te worden vanwege die bedenkelijke zegening is de eerste dag gelukkig toch voorspoedig verlopen. Jouw reisgenoten hebben er ook niet onder geleden mag ik hopen. Nu maar even rustig aan verder stappen en zien wat dag 2 brengt.