Peter's Camino naar Santiago de Compostela, dag 96

17 september 2016 - Sahagún, Spanje

Vandaag was een ideale wandeldag. Windstil, 20 graden. Jammer genoeg hoefde ik maar 19 km. Morgen wil ik er 40 lopen. Hopelijk is het dan ook zo'n fijn weer. 7 km voor het einde stopte ik voor een kop koffie in San Nicolas. Ik was verbaasd Anne en Marie Claire te zien. Vanwege het koele weer waren zij veel later vertrokken dan normaal. Ze hadden een beetje mijn ritme overgenomen. Het was een hartelijk weerzien en we hebben er maar meteen een lunch van gemaakt.

Sahagún, mijn eindbestemming, is een plaats met veel Moorse invloeden. Ik had alle tijd om rond te kijken. En dat loonde want er was veel bijzonders te zien. Het meest indrukwekkend was het Sanctuary de la Virgin Peregrina, dat precies op het geografisch midden van de Camino Frances staat.  Pelgrims krijgen daar een diploma omdat ze halverwege zijn. Mijn diploma werd met alle egards uitgereikt. Ik was best trots om op mijn oude dag nog een diploma te krijgen. Per slot van rekening had ik er ook 2200 km voor gelopen.

1. Okkie:
    18 september 2016
    Proficiat Peer, je hoeft niet gewoon 'trots' te zijn; je mag 'apentrots' zijn op de reeds geleverde prestatie. Nu nog een dikke 300 km te gaan en dan kun je de pannen erop leggen!

Dat wordt een feestje straks met de franse dames en alle andere oude bekenden. Gezellig!

Mijn arme Peter had vannacht niet kunnen slapen wegens enorme hoestbuien. Hij probeerde vanmorgen te klagen over het feit dat hij er toch wel erg aan toe was. Dikke pech jammer. Ik stopte hem meteen jouw verhaal over je diploma onder zijn neus en het was gedaan, die blijft rustig vandaag....

Wel Peer, begin met frisse moed en geen tegenzin aan het laatste stukje deze week. Succes!
  2. Gerry:
    18 september 2016
    Proficiat ook van mij, die nemen ze je niet meer af! Ben benieuwd naar de 40 km dag. Dat het maar een fijne dag mag zijn met dat weer.
    Ik speel vandaag mijn tweede wedstrijd met Veronica. De eerste in een drie setter verloren.
  3. Jaap Middeldorp:
    Hola Peter,

Brandende vragen onzerzijds (d.i. Ineke en mijzelf): van wie hoef je maar 19 km, van wie moet je er 40? Hoeven? Moeten? Wat wringt er?
    'Carpe diem, festina lente' zou ik zeggen. Geniet de dag, onthaast jezelf.
    Dit was 'm dan, de preek van de week ;-)

Buen camino, Jaap MDD
  4. Albert en Tineke:
    18 september 2016
    Proficiat met die prachtige mijlpaal. Geniet ervan.