Peter's Camino naar Santiago de Compostela, dag 45

28 juli 2016 - Crozant, Frankrijk

Vanochtend begonnen we met lopen in de miezerregen. Eigenlijk vonden we dit helemaal niet erg na de hitte van de afgelopen dagen. Na een paar uur hield het op met regenen en waren we al flink opgeschoten. We moesten naar Crozant, 20 km verderop. Het landschap was de afgelopen dagen een beetje eentonig maar vandaag heel afwisselend met veel stijgen en dalen, mooie rivierdalen en waterpartijen. De streek hier heet de Limousin.

In Crozant moesten we ons melden bij George de kruidenier om de sleutel van de pelgrimsgite op te halen. Een alleraardigste man die ook een paar woordjes Engels probeerde te spreken. Hij had zijn winkeltje vol staan met beeldjes van Napoleon en andere Franse helden. Hij wist ook dat Nederland ooit een onderdeel van Frankrijk was geweest. Maar toen ik hem vroeg wie onze koning en koningin waren moest hij het antwoord schuldig blijven. George raadde ons een restaurant in het dorp aan waar de eigenaar voor €6,50 een heel goed pelgrimsmenu serveert. Dat advies hebben we natuurlijk opgevolgd, en George had gelijk.

De pelgrimsgite is een schattig oud schooltje naast de kerk. Er staan 6 bedden en als er meer pelgrims komen, kunnen ze op de grond slapen. Wij hebben het luxe want vanavond zijn we de enige. Het is alleen even wennen met de toiletten want die hebben kindermaatjes.

1. Maran:
    28 juli 2016
    "Een selfie is een zelfportret, doorgaans gemaakt met een digitale camera of een smartphone, waarbij de foto genomen is door de persoon die erop afgebeeld staat."
    Maar dit is ook leuk! Jullie stralen :)
  2. Willemien:
    28 juli 2016
    Ooit van zelfontspanner pannie? :)
    Zo te zien hebben jullie het fantastisch naar jullie zin! Geniet ervan!
  3. Willemien:
    *gehoord
  4. Okkie:
    29 juli 2016
    Hoort goed en zien er gezellig uit. Monique is een beetje blonder gevonden maar dat is natuurlijk niet vreemd na zoveel dagen een bloedheet zonnetje op je dakpan.

Jij Peer ziet er toch nog ongeveer hetzelfde uit (had je slanker/magerder/dunner voorgesteld). Zo te zien loop jij al je ingenomen calorieën -zowel in vaste als in vloeibare vorm- er gewoon elke dag in een gestaag tempo uit.

Het schiet best al lekker op hé?
    Hoop dat jullie samen weer een lekkere loopdag krijgen en ik hoor het wel weer!
    Ciao....
  5. Walter van Hulst:
    29 juli 2016
    Coupe soleil Monique? ;-)