Peter's Camino naar Santiago de Compostela, dag 16

29 juni 2016 - Bazancourt, Frankrijk

Gisteren werden we rond 21 u. na het eten uit het café gezet. We mochten de volgende ochtend om 7 u. weer terugkomen. Ze serveren geen ontbijt maar we mochten ons eigen brood meenemen. Zo zaten we vanmorgen al om 8 u. met zijn drieën aan de koffie met ons eigen ontbijt. Regelmatig kwamen er dorpelingen  ook een kopje koffie drinken en iedere keer kregen we bij binnenkomst een handje,  leuk is dat. Na het ontbijt heb ik afscheid genomen van Oscar en Hans. Ik ben benieuwd hoever ze komen. Oscar had namelijk flink last van zijn knie.

Vandaag ben ik 24 km verder gelopen naar Bazancourt. Het was een makkelijke route. Ook in Bazancourt is er een gite van de Gemeente waar pelgrims gratis kunnen overnachten. Mooi dat ze zoiets hebben. Vanavond ben ik er alleen. Het is een kaal hok met douche en toilet. Er staat ook een magnetron. Dat komt goed uit want alle restaurants in het dorp zijn gesloten. Ik ben net naar de supermarkt geweest voor mijn eigen magnetronmaaltijd en flesje wijn.

1. Jos en mieke:
    Proost!
  2. Jo & Riet Bouten:
    Peter
    Laat het flesje wijn goed smaken,als ik er vanavond eentje drink
    zal ik aan jouw dengken.Wij vinden het knap dat Je dit onderneemt.
    Tot een volgende keer en goede reis heel veel groetjes van
    Jo & Riet
  3. Rico:
    29 juni 2016
    Peter net in één keer alle verslagen gelezen, leuk om zo mee te krijgen hoe het gaat! Een bijzondere tocht met bijzondere ontmoetingen en mooie idyllische plekken! En je wordt overal zo hartelijk ontvangen, dat is toch wel zeer speciaal. Een prestatie en avontuur van formaat. Geniet er van !

Groetjes uit Kessel, Rico
  4. Okkie:
    Ha die Peer,

Sneu dat jullie uit het café gezet werden.
    Wat doe je dan nog? Maak je nog een rondje rond de kerk of heb je dan toch even je buik vol van dat gestap? Een bioscoop zul je daar wel niet vinden laat staan een "huis van vertier". Je weet wel, zo'n tent die je altijd in echte cowboyfilms tegen komt. Veel rood en roze, veel gegil en gelach en veel stoere mannen met hun hand in de buurt van hun holster.

Als ik zo die foto van het ontbijt bekijk dan herken ik wel het roze, ik herken ook veel 'stoere mannen' maar dan houdt het toch wel op dacht ik zo. Nou ja, je kunt niet alles hebben.

Ik moet zeggen dat je niet mag klagen over je slaapplek. Vooral die boiler boven je bed is een geruststelling. Dat laat in ieder geval weten dat er water was om je te verfrissen, om je te laven en de fles van 1ltr. opnieuw te vullen.

Ik hoop in ieder geval dat je genoten hebt van je diner met een heerlijk glaasje rode wijn erbij. Morgen weer vol goede moed op stap. Succes!

Big hug,
    Okkie
  5. Rob:
    30 juni 2016
    Hé broertje, gewoon even laten weten dat ik een trouwe lezer ben van je verhalen. Het blijkt dat we toch schrijverstalent in de familie hebben. Ga zo door.