Camino Portugues, dag 21

20 augustus 2017 - Rubiães, Portugal

Ponte de Lima is een mooie plaats aan de rivier Lima. Het krioelt er alleen van de toeristen. Snel wegwezen dus. Snel dat wil zeggen na een uitgebreid ontbijt met veel koffie. Ik deed het rustig aan want het was warm, 34 graden, en de afstand naar Rubiaes is slechts 20 km.

Wat ik toen nog niet wist is dat in deze 20 kilometer de langste en stijlste klim zit van de hele Camino Portugues. Het stijgen hield maar niet op en vandaag geen asfalt maar rotsachtige bospaden. Ik was helemaal kapot toen ik eindelijk op het hoogste punt was. Daar was gelukkig een grote bron waar ik lange tijd verkoeling zocht.

Eigenlijk wel mooi dat mijn Camino Portugues met zo'n zware etappe eindigt, die ik niet snel zal vergeten. Wie weet komt er nog een volgende.

1. Mien van der Mijl:
    21 augustus 2017
    Pffff. Nou dat was dan nog een onverwacht zware laatste etappe Peter. Maar je hebt het toch maar weer gedaan. Knap hoor. Chapeau!! Wens jou een goede terugreis naar ons Limburgse land.
  2. Erik Schmeitz:
    21 augustus 2017
    Knappe prestatie weer. Nu echt vakantie.
  3. Marcel:
    21 augustus 2017
    Proficiat Peer. Ik hoop dat je er van genoten hebt. Ik in ieder geval van je verhaaltjes. En nu je weer pelgrim af bent zou ik zeggen; tot het volgende eetclubfestijn.
  4. Okkie:
    21 augustus 2017
    Een dikke proficiat Peer, je hebt het toch maar weer geflikt! Nu even helemaal niks en dan weer de dagelijkse gang van zaken.

Veel groetjes uit CC van Peter en Okkie
  5. Peter en Christian:
    21 augustus 2017
    Kun je bijkomen in San Benedetto Belbo.
    En nadenken over de volgende. In Italië zijn vast ook mooie camino s . Tot donderdag.
  6. Henk renting:
    21 augustus 2017
    op naar de volgende camino... laatste loodjes wegen altijd het zwaarst.
    nu lekker vakantie en tot binnenkort op de tennisbaan !
  7. Marsja van den Hoek:
    Proficiat Peter.
    Je hebt je doel weer bereikt. Knap hoor!
  8. Dick de Willigen:
    21 augustus 2017
    Vergeleken bij je Camino van vorig jaar lijkt deze maar een ommetje voor je,denk ik.
    Desalniettemin proficiat met de voltooiing van deze mooie tocht.Ik heb je dagelijkse verhalen met plezier gelezen.
  9. Maran:
    21 augustus 2017
    Gelukkig nog één avontuur: hoe kom je vanaf Schiphol naar huize Pan-Pien.
  10. Mattie:
    21 augustus 2017
    Goed gedaan kerel, maar .... ik ben nog lang niet uitgekeken op jouw verhalen. Kun je er niet nog een stukkie aanplakken, gewoon voor ons plezier :)
  11. Corry en As Dings:
    Peter'
    Goed werk!!!
    Zien we je woensdag nog in KESSEL?
    Groetjes van Corry en As
  12. Marlies Lennaerts:
    Mooi gedaan Peter, alle ervaringen horen we graag in Belbo! Tot dan
  13. Els koster:
    22 augustus 2017
    Dag Peter .Het was weer genieten van jou verhalen en foto,s .
    Proficiat.Wat wordt de volgende uitdaging ???!!!!
    Gr Els
  14. Jo & Riet Bouten:
    25 augustus 2017
    Hoi Peter,
    Jammer dat het er weer opzit.
    Vonden het leuk om jou verhalen te lezen.
    Kijken uit naar je volgend uitstapje zodat we je van afstand kunnen volgen, en meebeleven hoe t gaat onderweg.

Gr Jo en Riet